Sykehusbaggen, hva pakker dere?

Hegsun

Mamma til verdens fineste gutt
Nå er det 3 uker igjen til termin og jeg har begynt å pakke baggen som jeg skal ha med til sykehuset. Vi skal nemlig flytte til hus neste uke(ja to uker før termin....) så tenkte at det er greit å ha den klar. Hva har dere pakket? Har sett på noen tips, der de blandt annet anbefaler tøfler/innesko.. Hva slags tøfler er greit? Har noen slippers tøfler, men tenker kanskje det ikke er helt ideelt.. Gi meg gjerne masse tips:) må få pakket før vi flytter. Har det litt i tankene at flyttestress kan sette i gang fødsel, men skal gjøre alt jeg kan for å slippe unna stresset. Heldigvis har jeg verdens beste samboer som forbyr meg for å bære og ha noe som helst med flyttingen å gjøre.. Får bare se hvor mye jeg klarer å holde meg borte da;)

Hmm...
Har pakket litt...

Viktigste toalettsaker, så har jeg en liste med det som må med "etterhvert" eller i farta.
Amme-BHer, +innlegg, + brystvortekrem
Joggebukse + skal ha med en el to gravidbukser, men de bruker jeg jo...
Topper som er lett å amme i
Crocs, de sier at det kan være greit å ha noen du kan ha i dusjen og!
Lader til kamera og mobil..
Nettingtruser - joda kjempelekre.. :)
HELSEKORT!!! (har det liggende i veska, så har det alltid med meg nå)
Nattbind
Dopapir - er visst litt hardt det på sykehuset, så jeg tar med... sikkert bra øm etter fødsel ja...

Klær til baby:)

Jeg Har pakket: morgenkåpe, pysj, en god stor joggebukse,2 ammesingleter, en stor trøye/genser, klær til babyen (sikkert alt for mye...) en skrivebok som jeg kan skrive litt om fødselen i (hvis jeg klarer) og toalettsaker. Regner med jeg får nettingtruser på klinikken, men kanskje jeg skal kjøpe noen i tilfelle.

Etter å ha vært innlagt for et par uker siden har jeg to tips som jeg selv nå har i sykehusbaggen: tøfler som man kan dusje med og håndklær! De på sykehuset i Fredrikstad var i hvert fall ekstremt små.... Får ikke de hjemme lenger rundt hele magen, men de på sykehuset var bare til å le av :) Har du langt hår som meg er ikke de små håndklærne mye til hjelp ;)

Planlagt Ks på meg og av erfaring vet jeg at jeg skal pakke:
- toalettsaker (shampo/balsam, såpe, tannkrem, tannkost, fuktighetskrem, store bind)
- gode tøfler
- kamera m/lader
- mobil m/lader
- Helsekort
- Gode lester for å ha på under Ks, frøs noe siiiinnsykt på føttene forrige gang..
- Hårføner (små håndduker på sykehusene og jeg har laangt hår..)
- Gode bukser, lange singleter, ammebh, ammeinnlegg i ull, purelan salve
- klær til baby har jeg pakket klart så det tar sambo med etterhvert

Så fyller jeg sikkert oppi et par tre ting i hui og hast som jeg garantert ikke får bruk for.. Slik som iPaden.. Den kommer nok med... 

Mitt tips til dere som skal pakke første fødebaggen: IKKE drass med dere halve klesskapet, ta heller få plagg dere er komfortable i.. Man må regne med både gulp/annet skitt som gjør at man må bytte klær.. I tillegg blødde jeg ganske mye sist og presterte å blø gjennom bandasjen og gjennom buksene... 

Back
Topp