Sykehusbagen

~Lisbeth83~

Forumet er livet
Hva skal i den...kom med forslag så slenger jeg det på lista

-kosedress/joggebukse
-t-skjorter/topper
-gensere
-sokker
-truser
-slipperser/tøffler
-ammebh

denne fant jeg på babyverden
Dette bør du ha med på sykehuset:

Helsekort for gravide
Penger til å kjøpe telefonkort for eller mobiltelefon med lader. Mobiltelefon er ulovlig på enkelte sykehus.
Tøfler og/eller innesko
Store bekvemme klær, både til bruk på sykehuset og som du kan reise hjem i.
Kamera, minnebrikke og lader, eventuelt film eller kassett til videokamera
Amme-bh
Ammeinnlegg
Sjampo og balsam
Toalettsaker
Sminke, du blir garantert et yndet fotoobjekt for de besøkende.

Dette er kjekt å ha med seg:

Frukt, kjeks, druesukker, snop
Litt penger, men vær forsiktig med å ha med for mye verdisaker pga. tyverifare.
En god bok eller et par blader
En bærbar CD eller mp3spiller med favorittmusikken eller kanskje en lydbok.
Babyens første bok
Dagbok til å skrive ned tanker og refleksjoner mens de ennå er ferske
Morgenkåpe
Myke, gode bukser
Store og gode truser
Din egen pyjamas eller nattkjole. De med knepping foran er å foretrekke.
Store bind med vinger. Utvalget er begrenset på sykehus.
Proviant til pappa dersom fødselen drar ut i tid.
Babyklær, dersom du vil ha dine egne.

Meg:
1 kosedress
1 bukse
3 singletter/topper
2 ammebh
2 gensere
4 par sokker
4-6 truser
ammeinnlegg i ull
kamera
batteri til kamera
tøfler / slipperser
lypsyl
bind
bodylotion
vannflaske
shampoo/balsam
deo + såpe
tannbørste/tannkrem
mobil + mobillader
sminke
helsekort
penger
singletter til å sove i
hårstrikker - hårklype
Lesestoff

Gubben:
Lesestoff
mobil+mobillader 
Vannflaske

bebis: (det kan mannen min ta med når han henter oss, bare gjør det klart)
Sykehuslue
bodyer
Hentesett
Teppe
Bilsete

Frukt, kjeks, godteri
mat til gubben (kom med forslag, jeg tenkte å ta med Mr.lee nudler på boks, 1 pk kjeks, det holder jo seg lenge)

(kopierte / redigerte lista til min kjære molsy som har termin i Mai)

[:D] dere kan være sikre på at dere tar med dere ALTFOR mye!!!! [:D][:D] hadde med meg masse, men brukte nesten ingenting... Hadde stort sett på meg sykehus-skjorta og tøfler... Hadde en kosedress, men den var vaaaarm! Pust og pes! Er jo varmt der bebisene er, må vite! [&:] og Vetle lå kun i body'en fra sykehuset. Klær tok vi på da vi skulle hjem...

Lykke til!!!!! [:D] [:D]

ORIGINAL: Grete71

[:D] dere kan være sikre på at dere tar med dere ALTFOR mye!!!! [:D][:D] hadde med meg masse, men brukte nesten ingenting... Hadde stort sett på meg sykehus-skjorta og tøfler... Hadde en kosedress, men den var vaaaarm! Pust og pes! Er jo varmt der bebisene er, må vite! [&:] og Vetle lå kun i body'en fra sykehuset. Klær tok vi på da vi skulle hjem...

Lykke til!!!!! [:D] [:D]

ja har tenkt den tanken...
å det er sommer også...
blir nok bare lette klær på meg...

Det viktigste, og som er mest savnet dersom det blir glemt, er ammeinnlegg i ull, og engangs ammeinnlegg... Det blir som regel et forferdelig søl... [;)] men som regel så kan vel pappa'n få tak i det som eventuelt blir glemt/savnet? Min måtte kjøpe med seg smågodt, litt frukt og boller.... [:D]

Her kan man få kjøpt det på sykehuset, men det er sikkert megadyrt i forhold til andre steder. Best å notere det ned. [;)]

Vetle kom 15 dager før termin, så jeg er glad jeg hadde pakket bag'en i god tid! [:D] sminke og diverse ting og tang var kjøpt inn i dobbelt opp, slik at det lå klar i bag'en..

Jeg jobber på det sykehuset som jeg skal føde på, og en ting er sikkert... Dere kommer aldri til å se meg vandre rundt på sykehuset i den sykehus/natt skjorta!!! Forget it! Jeg bruker min egene klær, det gjorde jeg forrige gang å.

[:D][:D] det forstår jeg godt!!! Er ikke noe vakkert syn... Men jeg var rett og slett så sliten og uopplagt etter utrolig lite søvn, at jeg orket ikke noe annet... Men kledde jo på meg når jeg fikk besøk.. [8D]

ORIGINAL: carina82

Jeg jobber på det sykehuset som jeg skal føde på, og en ting er sikkert... Dere kommer aldri til å se meg vandre rundt på sykehuset i den sykehus/natt skjorta!!! Forget it! Jeg bruker min egene klær, det gjorde jeg forrige gang å.

Hihi.. du har sett nok av de ja...[:D]
Får pakke etter hvert her også tenker jeg. Har en fin plass oppå vaskemaskina på badet som jeg bruker for tiden. Ikke så mye tøy å skifte imellom når man ikke passer annet enn mammatøy. Får legge frem det jeg evt skal ha med meg dit også, slik at det er innen rekkevidde om man må pakke fort.

dytt

kamera/fotoapparat!

Babyalbum for å skrive litt i på sykehuset

ORIGINAL: carina82

Enig!!! Kommer ikke til å vandre rundt i sykehusskjorte[;)] 
Skal også føde på det sykehuset jeg jobber på....

Syns forresten listen til Carina ser komplett ut, tror den inneholder det meste[:)]

Dytter litt på dinna tråden jeg... jeg som liksom sa at jeg skulle pakke rundt påsketider eller no... høhøhø...[8|] har kjøpt inn det meste, men ingenting ligger i bagg'en. Skal pakke i løpet av helga .... Jepp helt sant! Hihi.[:D]

burde kanskje seriøst tenke på å lete frem noe av det jeg skal ha med ivertfall[8|][8|]

men bruker jo det meste jeg skal ha med..
å gidder ikke kjøpe dobbelt opp...

Mange gode tips her ja. Tenkte jeg skulle pakke i helga.... Sambo har mast siden påske at jeg burde gjøre det. Men føler liksom at jeg har så god tid[:)]

pakka min jeg, ikke mye i den nei! [;)]

Gidder ikkje å pakk så mye ned jeg heller, man trenger jo ikke såå mye der...
Bor like ved sykehuset, så hvis vi mangla nåkka, så e det bare for sambo å komme med det[;)]
Har pakket stelleveska til bebissen[:D][:D]

Jeg føler jeg har den store bagen, men likevel så lite...
Kanskje best å pakke stellebagen til nurket for å ha ting separat fra mine. God idè!

Back
Topp