Sykehusbagen

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Dette er kanskje et spørsmål som spørres ofte flere steder, og kanskje er det et dumt spørsmål.:p
Men jeg spør likevel jeg. Hva trenger du egentlig i sykehusbagen? Og ikke minst, hvor mye klær trenger du å pakke med til babyen, trenger du bare klær til du skal reise hjem, eller skal du ogå ha med klær til oppholdet på sykehuset? :)

Dette er kanskje et spørsmål som spørres ofte flere steder, og kanskje er det et dumt spørsmål.:p
Men jeg spør likevel jeg. Hva trenger du egentlig i sykehusbagen? Og ikke minst, hvor mye klær trenger du å pakke med til babyen, trenger du bare klær til du skal reise hjem, eller skal du ogå ha med klær til oppholdet på sykehuset? :)
Sist jeg var på KK hadde jeg bare med bleie og hjemreise klær til minien. Husker at jeg hadde altfor mye greier med til megselv, og brukte bare en brøkdel. Sandaler eller lignende skal jeg iallefall ha med meg. Renholdet var dårlig, og tanken på å trakke på gulvet med bare sokker er ekkelt..
Mobil, kamera og ladere er lurt å ha med. Det var mye bråk, så jeg tror jeg skal ha øretlf med og

Sist jeg var på KK hadde jeg bare med bleie og hjemreise klær til minien. Husker at jeg hadde altfor mye greier med til megselv, og brukte bare en brøkdel. Sandaler eller lignende skal jeg iallefall ha med meg. Renholdet var dårlig, og tanken på å trakke på gulvet med bare sokker er ekkelt..
Mobil, kamera og ladere er lurt å ha med. Det var mye bråk, så jeg tror jeg skal ha øretlf med og
Okei. Takk for tips og svar :-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Trenger kanskje 1-2 skift selv.

Babyen pakket vi alt for mye til.
Men 2 skift holder, også fikk vi endel klær i barselsgaver også.

Men ellers så trenger man ikke noemer enn det man vanligvis trenger ;) ( tlf, lommebok og lader til tlf :)

sendt fra Note 3 - sengekos

Anbefaler å ta med ammeinnlegg i ull, og tøfler/slippers - gjerne noen du kan kaste etterpå, for sykehusgulv er virkelig ekkle...

Til babyen hadde vi med ett par skift, men brukte bare det hun reiste hjem i :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for gode tips :-)

Det var gode tips☺
kunne ha tatt med min egen håndkle sammen med badeting og tang ;)

Jeg har jo gjort dette et par ganger.. jeg skal ha med

-et nettbrett med øretelefoner med nedlastet serier :)
-crocs
-våtservietter
-toalettsaker(shampoo) til meg.
-2 babysett+hentesett
-et kosesett til meg og et litt finere med plass til mage og pupper. men med flere bytter av singletter, truser og bh.
-kjeks
-nutrilettbar
-pepsi max og vannflaske
-lader til tlf og nettbrett

Jeg hadde og med en haug med greier sist, så denne gangen pakker jeg lett. Tar med klær til mini og meg, telefon, lader og toalettsaker. Amme bh :)

Og ikke glem bankkort og kamera ;) fint å ha penger om man ønsker å få kjøpt noe i kiosken (om du ikke er flink til å ta med drikke eller annet du vil ha ) som feks blader :) kamera gull verdt!!!! :)

Smarte tips! Anbefaler slipperser eller nokre lette sandaler til å dusje med. ;-) og ekstra mjukt toalettpapir til bruk etter fødselen. Kamera og pc/nettbrett og mobil/ladder er jo kjekt å ha med seg. Samt behagelige klær. Nesespray pga tørr luft. Det eg kom på i farta :-)

Vannflaske og ekstra singletter Til meg... Sist var jeg så utrolig tørst hele tiden og Svetta som bare det... Så kjekt med litt ekstra skift..

Venter lillesøster 5.Oktober

masse tips rundt om kring... i svangerskapsdagbøker, fødselsbok, på babyverden, blogger +++

Tror d er ganske individuelt hva man føler man har behov for...

Jeg hadde bra brukt for:
- Tøfler/innesko som er ENKLE å ta av og på
- Behagelige klær. Jeg ble veldig glad i nettingtrusene på sykehuset, hadde god plass til bleia der... :p så var greit med noen bukser som ikke viste noe av det :p
- hadde vel med meg ett sett litt mer "ok" klær til hjemreise/besøk
- morgenkåpe (på "mitt" sykehus er det felles do/dusj på gangen)
- Noe klær til baby til vi fikk besøk, men brukte mest sykehusklær ellers. Også noe baby kunne dra hjem i :)
- ammebh
- mobillader og kamera+lader
- toalettsaker

Vet en del har med eget dopapir evt hårføner for tørk nedentil. Sykehusdopapiret er ganske stivt for såre underdeler. jeg hadde ikke behov for d sist!

Det varierer vel mellom sykehus hva man trenger til baby, og av bind o.l til seg selv. På kk har det ikke vært behov for å ha med slikt.
Det beste jeg hadde med, var eget badehåndkle. De håndklene som var tilgjengelige på sykehuset var frimerkestore - ikke festlig når man deler dusj og rom, og (det mannlige) vaskepersonalet ramler inn i tide og utide.... Det tåpeligste jeg pakka (første gang) var hårføner, som alle andre anbefalte til underlivet. Det var jo nesten ingen stikkontakter,og de som fantes var med publikum ;)
Tamponger, string og slim-fit jeans kan man trygt legge igjen hjemme :D

Slik så forresten lista mi ut forrige gang. Fikk brukt det meste.
Fødsel:
  • PAPIRENE (svangerskapskort + rhesus-papirer)
  • energidrikk el.l
  • knekkebrødpakker el.l
  • snacks, f.eks nøtter+tørka frukt
  • «tøfler» (+ sokker)
  • kamera
  • filmkamera
  • egne «fødeklær»?
  • ipod/musikk
  • lipsyl
  • varmeflaske
Barsel:
  • kosebukse(r)
  • skjorter
  • cardigan/genser
  • ammetopp/bh
  • ammeinnlegg
  • sokker
  • sminke
  • hårbørste + strikk/klemmer
  • shampo, balsam, såpe (små)
  • deo, tannkost, tannkrem
  • store håndkler
  • bæresjal
  • ibux + paracet
  • ladere
  • ørepropper
  • lesestoff
  • skrivesaker
  • (snacks, svisker)
  • bryst-pumpe
  • ipad
  • evt ullteppe til baby
Baby/hjemreise:
  • tøy-bleier
  • hentesett
  • sparkebukse/bukse
  • ullundertøy
  • teppe
  • BILSETE

Ammeinnlegg og ammebh er et must:) puppene mine vokste ekstremt etter at første var født.
Slimfit jeans ja.. he he... de aller fleste ser gravid ut lenge etter at babyen er født..
Har lest noe om at kvinnen skal hjem 6 timer etter fødsel? Noen som vet noe mer om dette?

Mye fornuftig her! Haha, slimfit jeans tror jeg nok ikke er det første som står på listen etter fødsel, værtfall ikke her :-P
Takk for mange fine tips jenter :-)
6 timer etter fødsel, det hørtes tidlig ut. Hvor leste du det?

Jeg revnet mye sist, så hårføneren var det viktigste jeg hadde med:) var veldig viktig å få tørket ordentlig der nede for at sårene skulle gro fint. Amme-bh og innlegg. Joggeklær, og klær til hjemreise. Toalettsaker. Et par skift til nurket. Kamera, lommebok, sandaler, vannflaske!:) dette er det jeg kommer på nå:)

6 timer etterpå? Det veit eg ingenting om. Er akkurat 3 år siden eg fødte sist, og da var eg faktisk på sjukehuset fødte seint på torsdag, og fekk ikkje reise før på mandag. Gjekk liiiitt meir enn seks timer.. ;) Andregangsfødende kan ofte reise mykje før, nokon drar dagen etterpå allerede. Det er vel kanskje sagt at ein vertfall må vere på sjukehuset 6 timer.. eg veit om nokon som dro heim samme dagen også, då dei hadde hjelp heime. Og fødselen var ukomplisert. :) Men er ein førstegangsfødende, vil dei sikkert ofte ha deg litt lengre.. mange treng hjelp til veiledning ved amming på barsel. Og så kjem det jo ann på kor ein bur.. Bur du langt unna, så er det betre å vere ein ekstra dag på sjukehuset. Sjølv om det var himmelsk å komme heim igjen! Og spesielt til senga si :)

Back
Topp