Sykehusbagen

Friele

Glad i forumet
Kan noen være så snill å ramse opp hva dere skal ha med på sykehuset? Både til baby og til oss damer:) Vi har kanskje en sånn tråd fra før, men orket bare ikke leite etter den nå:P Tenkte at jeg ville begynne å pakke litt, er jo bare noen få uker igjen plutselig!! :D

på mai forumets viktigste tråder ligger en slik liste ;)

Pakket til baby:
-2 bodyer
-2strømpebukser
-heldress
-2luer
-ullsokker
-gulpekluter (koselig med egne)
-ullteppe
-bamse
-tutt (just in case)
-stelleunderlag i bomull

Pakket til meg:
-sjamo+balsam
-silulen krem (til rifter)
-purelan +  en annen ammesalve
-deo, hudrens, kremer, håndkrem, lypsyl
-paracet
-sovemaske og ørepropper
-2 pk libresse goodnight
-6 veldig store bomullstruser + 2 vanlige
-1 dorull (lambi!)
-amme innlegg ( 2 par i ull/silke, 2 par i papir)
-3 ammeBH
-2 kombinert ammebh-singlet
-2 ammesingleter
-1 svart kosebukse
-2 tights
-sokker + ett par ullsokker
-1 lang ammegenser
-1 cardigan

pakke senere: sminke, hårbørste, hår strikker, tannkost + krem, slipperser, muligens morgenkåpe og en til cardigan eller skjortekjole

I tillegg skal mannen få pakke sin bag som bl.a. inneholder kamera, lader og ladere til telefoner, ipad +++

Bagen er pakkket og dette er oppi:

Til baby:

2 bodyer til baby, + 2 bukser. ( skjortene på sykehuset er stive og ekkle)
Hentesett + teppe som baby skal ha i bilstolen på tur hjem

Meg:
Ammeinnlegg, amme bh
Slippers
Pysj
en joggebukse og amme t skjorte + sokker for å ha mens jeg er på sykehuset
Ett sett til å dra hjem i. Bukse/singlet/ og cardiagan over.
Intim servietter, Truser
Videokamera og bildekamera
Søskengaver
Drikke flaske
Etthvert skal jeg ha med redbull, energi drikke og kjeks og litt frukt, men er en stund til dette blir kjøpt inn.
Tena lady bind, trengte ikke disse store bleiene som sist etter fødsel.
Shampo, hårbørste, hårstrikk, mascara.

Far får pakke selv

pysj ja! Der sa du noe smart. Kanskje en eller to sånne lange pysj kjoler hadde vært litt fine å ha på føden? Istedenfor sykehus klærne til deler av fødsel + evt en til å sove i etterpå :)

Takk for fine lister, da har jeg litt å se etter;) Er så vimsete om dagen at jeg må ha inn det meste med teskje!! 

DK82 skrev:
pysj ja! Der sa du noe smart. Kanskje en eller to sånne lange pysj kjoler hadde vært litt fine å ha på føden? Istedenfor sykehus klærne til deler av fødsel + evt en til å sove i etterpå :)

Jaaaa sånne lange er nok tingen. Sov i sykehus skjorta sist (august mnd) det var ganske nakent når jeg skulle hente frokost....

Gizmonie skrev:

DK82 skrev:

Jaaaa sånne lange er nok tingen. Sov i sykehus skjorta sist (august mnd) det var ganske nakent når jeg skulle hente frokost....

Tror jeg må ut en tur til H&M ellernoe :)

Back
Topp