Sykehusbagen

hannah85

Andre møte med forumet
Er det noen som har tenkt på eller har pakket sykehusbagen? Når bør denne være klar?

Er selv uke 33+4, lurer på når man bør begynne å pakke? :)

Noen som evt. har gode tips på hva som bør være med? :)

Sist gang fødte jeg 36+5, denne gangen har jeg pakket nå. Jeg er 35 uker

Jeg har tenkt å ha med:
- morgenkåpe
- slippers
- drikkeflaske (MÅHA under fødselen, mye lettere å drikke av en pappbeger)
- klær til meg selv (vide klær er best fortsatt :) )
- ammetopp , ammebh
- purelan (den BESTE brystvortekremen spør du meg, de andre funket ikke sist)
- telefon m/lader
- fotoapparat
- nattbind
- toalettsaker
- gravideskjemaet
- klær til baby for hjemreisen (iallefall noe, sambo kan ta med seg også senere)

Tja er sikkert mer, men det jeg kom på i farten :)

Siden jeg skal føde på samme sykehus som sist, så vet jeg hva de har der, så da sparer jeg mye pakking ;) Men behagelige bukser, ammebh'er, ammeinnlegg, sokker, topper som er gode å amme i  ( evt singlett og collegejakke), fotoapparat, mobil og mobilladder, drikkeflaske, crocks og toalettsaker. På sykehuset er der gode bind ( evt bleier hvordan man ser på det :P, mykt toalett papir på fødeavdelingen, hånddusj til å dusje seg i underlivet ved toalettbesøk, og man får Lactulose servert fra første måltid og der står klar på spiserommet og man blir anbefalt å bruke litt lactulose første tiden. ) Vurderer å ta med egne klær til baby denne gangen, bodyene der er så store at på vesla kunne man enklest ta de av og på henne ved å bare løfte henne ut hals - åpningen :P Så vurderer egne klær nå.  Er 34 uker nå ( ticker er feil ) så jeg pakker vell bagen om et par uker tenker jeg :)

Sist pakka jeg baggen 37+5 og fødselen startet noen timer etter... Var noe som sa meg at jeg måtte få pakka den baggen  og det var lurt :D
Kommer til å pakke baggen i uke 36 denne gangen for å være sikker:)

Jeg har lenge tenket på å så smått begynne. Men må finne meg noe og pakke i. Tenkte å pakke i stelleveska, men den er ikke kjøpt inn enda. Så begynner så fort den er i hus:) Samboer gikk og maset på meg i går at jeg snart må begynne..Han kan jo komme når som helst:P 

Jeg har pakket det jeg kan pakke nå, og laget liste over det andre vi skal ha med oss :) i tilfelle det er mannen som skal pakke det siste....

Nærmer meg 37 uker nå, og fikk storesøster 37+2 så vil være klar :)

Back
Topp