Sykehusbagen?

Smulen

Forumet er livet
Gubben maser om at jeg må få pakket den bagen men hva i huleste skal jeg putte i den egentlig???

Hva pakket du i baggen og hva hadde du eventuelt ikke bruk for?

ORIGINAL: brownie*

innesko
gode joggebukser
tskjorter (brukte ikke første gang, da gikk jeg bare i sykehusskjorter, men fikk bruk for med andremann)
sokker
undertøy
gensere
ammebh (uten spiler og god strl for puppene vokser[8D])
ammeinnlegg
brystskjold
brystvorte krem (purelan)
fuktighetskrem til hånd
lipsyl
noe tidsfordiv (jeg holdt på med et teppe, så hadde med meg dette)
kamera+lader
mobil +lader
klær til babyen (brukte mine egne klær på begge to, syns de på sykehuset er så stygge[:D])
helsekortet

dusjsåpe,shampo og balsam
toalettsaker

tror det var det jeg hadde bruk for..[:)]

Takk for svar [:)]

HVor mye av eget tøy hadde du med?

Lambi eller annet mykt dopapir - iallfall dersom du havner på barsel og ikke sykehotell.
Papiret de har på barsel hvor jeg bor kaller jeg er så stivt og grovt at det ikke er noe fornøyelse å tørke et sårt underliv som er sydd for å si det slik.[X(]

ORIGINAL: MammaOkt

Lambi eller annet mykt dopapir - iallfall dersom du havner på barsel og ikke sykehotell.
Papiret de har på barsel hvor jeg bor kaller jeg er så stivt og grovt at det ikke er noe fornøyelse å tørke et sårt underliv som er sydd for å si det slik.[X(]

[&:] ikke si sånn...

Her brukte jeg den hånddusjen hver gang jeg tissa, og bare klappa forsiktig med papiret etterpå :P

ORIGINAL: halt0

Her brukte jeg den hånddusjen hver gang jeg tissa, og bare klappa forsiktig med papiret etterpå :P

*noterer*

ORIGINAL: Smulen

Var bare et tips da.

Min erfaring med hånddusj er at det er noe søl, og kjipt å måtte stå å tørke hele doen og gulvet etterpå til neste barselkvinne.

ORIGINAL: Smulen

Var bare et tips da.

Min erfaring med hånddusj er at det er noe søl, og kjipt å måtte stå å tørke hele doen og gulvet etterpå til neste barselkvinne.

Bare tulla

Me vart liggande på barsel i 5 dagar pga at mini var innlagt på barneklinikken, så me måtte heim og hente meir kle til både meg og mini[:D]
Eg trengte fleire bukser fordi eg brukte 3 stk berre i løpet av fødselen[&:]
Mini trengre fleire bodyar (sånne omslagsbodyar, brukte KUN sånne), og kle generelt fordi han tissa ofte når me tok av han bleia. Trur me brukte ca 8-9 bodya i løpet av dei dagane.
Eg hadde med masse truser i alle fasongar og str for det hadde eg fått beskjed av ALLE at eg måtte ha med, men brukte kun dei hotte nettingtrusene me fekk på sjukehuset[;)] Var ikkje plass til dei store bleiene i ei vanlig truse uansett form og str.
Vatnflaske er veldig greit både til å drikke av og til å skylle høna når ein er på do etter fødselen.
Greit å ha med litt frukt og kjeks til mannen, så han ikkje svimer av[;)]

Masse lykke til, kjenne eg blir litt misunnelig på deg[:D][:D]

Behagelige klær til meg selv. (inkl ammebh og ammeinnlegg, fikk masse melk etter et døgn)
Toalettsaker til meg selv. (fikk bind og engangstruser på sykehuset)
Klær til babyen, om ikke for sykehusoppholdet, så til hjemreisen.

Kamera
slipperser/tøfler: godt å ha sko som var enkle å hoppe inn i når jeg tuslet inn og ut av rommet..

Det var vel stort sett det jeg hadde bruk for.

Takker igjen for svar [:)]

Behagelige klær til meg selv.
Ammebh + ammeinnlegg
toalettsaker til meg (fikk både bind, engangstruser og brystvortesalve på sykehuset)
tøy til babyen
Tøfler/innesko - ble flittig brukt!

Mobil, kamera, ladere.

Vi var på pasienthotellet i 2,5 dager, og det var dette jeg brukte under oppholdet.

Bare et bispørsmål, men er det noen som har født her i Kristiansand?

Dytter litt på denne [:)]

Back
Topp