Sykehusbagen!!!!!!

trinej79

Andre møte med forumet
Er d noen som har en grei liste over hva jeg skal pakke klar i bagen?

Hva skal du ha med deg?

Det er en god idé å notere ned hva du ønsker å ha med deg på fødestuen og barselavdelingen. Tenk på om du vil pakke en liten koffert på forhånd slik at du slipper å gjøre alt klart når du merker at fødselen er i gang.

Her er en liste med ting du kanskje trenger – kryss eventuelt av etter hvert som du pakker ned, og føy til annet du ønsker å ha med deg. Det er godt å ha med litt frukt og noe å drikke under fødselen. Ha et lite lager stående klart i kjøleskapet og husk å ta det med deg.
Til deg selv:

Morgenkåpe og tøfler
T-skjorte
Joggebukse e.l.
Klær til hjemreisen
Kam og hårbørste
Sjampo og balsam
Såpe og deodorant
Fuktighetskrem og håndkrem
Makeup
Lesestoff
Brevark og konvolutter, skrivesaker
Småpenger eller kort til telefon
Noe å drikke, evt. frukt
Fotoapparat og filmer
Til barnet:

Body, ev.truse og underskjorte
Sparkebukse
Sokker
Kjøredress
Babyteppe
Babypose (hvis det er kaldt)
Bilsete eller babybag med sikkerhetssele

Dette låg inne på babyverden sinn side [:D]

Hei. Husker at jeg hadde pakket klær osv sist, men måtte bare innse at klærne ikke kom på. Måtte ringe samboer å få ham til å komme med mammabuksene (som jeg hadde svarget aldri skulle på igjen). Det gikk heldigvis ikke så lang tid før buksene passet.

Jeg gleder meg sånn til jeg skal pakke bagen, litt tidlig enda, emn tida går såå sakte jeg er lei nå...[:(]

Den har jeg begynt på i dag siden slimprppen gikk i natt. Hørte noen som fødde bare noen dager etter til noen uker etter. Tror ikke jeg skal sette min mann til å pakke den når vi må inn [;)]

Tekst fra babyverden
uke for uke
uke 31:

Jeg skal love deg at den pakkingen som blir gjort mens mor roper: "Skynd deg, veene har begynt", nesten alltid blir mislykket. Rekorden har en bekjent av meg. Han pakket høyhælte sko, en kneip og en pakke bind! Du kan tro det vakte munterhet på fødeavdelingen!

hehe..

Her kommer noen tips fra meg:

-God bukse, gjerne en du kommer inn nå... Tar tid før magen går sammen. Hadde med meg ei "vanlig" sist, gikk dårlig[:(]

- Genser el.l, jeg er sånn strikkejakke fan, og vil nok ta m meg det

-T-shirts/ tynne bomulls gensre

-Gode truser, legg igjen stringtrusa hjemme, de egner seg dårlig til å holde på plass de store bindene vi får

-Sokker

- Pysj, du ser straks bedre ut i din egen nattdrakt enn de sykehuset har, og enten man vil eller ikke, det er praktisk med tanke på å dekke seg til og m amming og alt

-Slippers/tøffler (et must!!)

-Toalettsaker selvfølgelig, husk leppomade og bodylotion

-Blad eller noe, men dette kan jo mannen kjøpe på sykehuset så slipper man et utgått et, hvis man pakker tidlig mener jeg.

Til babyen:

-Sokker, gjerne gode og varme i ull

-Tynne luer i bomull/ull, sånne "inneluer", mange babyer får lue på seg når de blir født og de på sykehuset er ofte uformelige og ubehagelige da de glir ned i øynene hele tiden

-Hentesett

-Godt pledd

-Bamse til å ha i senga?? Mine hadde fått en av pappen sin før de ble født, var koselig ha i sengen deres

Sikkert mange flere gode tips å få, men jeg husker ikke mer akkurat nå

Lykke til jenter, gled dere! Det er ubeskrivelig vondt men også ubeskrivelig vakkert! Husk, hver rie er et skritt nærmere den lille babyen!

Kan sikkert vere lurt å ta med en ammebh og amme innlegg også..ser det ikke har vert skrevet noe om det, men regner med det ikke er noe man får utdelt..

Ei venninne av meg sendte mannen hjem for å hente ammebh'ene, han kom tilbake med ALLE bh'ene hun hadde! [8D]

Ei venninne av meg sendte mannen hjem for å hente ammebh'ene, han kom tilbake med ALLE bh'ene hun hadde!

Hehehehe. Typisk menn

Back
Topp