Sykehus

Husker så vidt det jordmor sa: "førstemann til mølla". Håper du har søkt plass?
Så lenge termindatoen ikke er i "rushperioden" (juni-august), så får man som oftest plass på det sykehuset man ønsker:-)

Tror det er første mann til å søke så lenge det er et normalt svangerskap. Risikosvangerskap blir antakelig prioritert..

Er jo fritt sykehusvalg.. visst man plutselig må føde så kan de ikke nekte å ta deg inn.. her så søker man ikke fødeplass, men sender bare inn ett skjema til sykehuset med viktig info om deg og evt tidligere fødsler.. slik at de har den infoen de trenger om deg på sykehuset. [emoji4][emoji1303] dette er på Tønsberg..

Er jo fritt sykehusvalg.. visst man plutselig må føde så kan de ikke nekte å ta deg inn.. her så søker man ikke fødeplass, men sender bare inn ett skjema til sykehuset med viktig info om deg og evt tidligere fødsler.. slik at de har den infoen de trenger om deg på sykehuset. [emoji4][emoji1303] dette er på Tønsberg..

Ikke søking av sykehus her heller, men vi har jo igrunn bare ett :p

Ikke helt... En venninne hadde fått tildelt plass på Ullevål. Da hun tok kontakt med sykehuset, fikk hun beskjed om å prøve et annet fordi de ikke hadde kapasitet. I panikk ringte mannen til Riksen og A-hus, ingen kunne ta imot. Endte opp i Drammen (kjørte fra Lillestrøm den gang). Så du kan risikere å bli sendt et annet sted. Sikkert i veldig få tilfeller da.

Ikke helt... En venninne hadde fått tildelt plass på Ullevål. Da hun tok kontakt med sykehuset, fikk hun beskjed om å prøve et annet fordi de ikke hadde kapasitet. I panikk ringte mannen til Riksen og A-hus, ingen kunne ta imot. Endte opp i Drammen (kjørte fra Lillestrøm den gang). Så du kan risikere å bli sendt et annet sted. Sikkert i veldig få tilfeller da.

Herregud, da er det noen idioter på jobb :( kan jo ikke nekte en fødende å komme inn :( det er jo helt sykt.. uff, er nok muligens ett problem i og rundt Oslo.. derfor jeg helst unngår termin på sommeren pga da er det ofte travelt.. vet ikke når venninna de hadde termin da[emoji4]

Herregud, da er det noen idioter på jobb :( kan jo ikke nekte en fødende å komme inn :( det er jo helt sykt.. uff, er nok muligens ett problem i og rundt Oslo.. derfor jeg helst unngår termin på sommeren pga da er det ofte travelt.. vet ikke når venninna de hadde termin da[emoji4]
Mai fødte hun. Så det er ikke i "rushen". Jeg hadde fåt panikk om noe sånt hadde skjedd med meg. Hadde full åpning da jeg kom til sykehuset, hvis jeg skulle ringt rundt til andre sykehus, og samtidig kjørt i en time, så hadde ungen blitt født i bilen her.

Er bare et sykehuse her også, ellers må vi inn til Oslo, men deet skjer ikke :p

De ser det litt ann, men det er jo noe av grunnen til at man skal ringe når ting begynner å skje, så de kan gi beskjeder som "dra ett annet sted" uten at det går for hardt ut over noen.
Dessverre er det slik, spesielt i oslo området, at det er for få plasser til alle som trenger de. Selv når de bygde nye ahus for en del år siden bygde de føden der mye mindre enn det mange mente den burde være. Så i praksis var den for liten når sykehuset åpnet, og det var for en del år siden, med god befolkningsvekst i mellomtiden.

Har ikke hørt at det er like problematisk i resten av landet, men her er det jo også vanlig at folk bor 2-3 timer eller mer unna nærmeste fødested.

Back
Topp