Sykehus bag

Oktoberjenta

Elsker forumet
haha vet det er litt tidlig å tenke på allerede. Men har noen begynt å planlegge hva dere skal pakke med? Og hvordan bag skal dere pakke i, legg gjerne ved bilder. Hva trenger man egentlig å ta med til babyen i bagen? Og hva er lurt å ta med til oss selv?
jeg har allerede begynt å lage listen faktisk, men siden det er første gang er jo det greit å få noen råd og tips.

Jeg har gidd den en tanke eller to, men begynner nok ikke å pakke den enda, da må jeg jo vaske alle klærne igjen når det nærmer seg:) Vet heller ikke hvor stor jeg er når den tid nærmer seg:P

Det jeg vet jeg skal ha med, som en venninne rådet meg om er NAN-melk. Man vet aldri hvordan ammingen går, og datteren hennes lå og gren i flere timer uten å få mat fordi sykehuspersonellet mente hun skulle amme uansett.. Hun fikk det ikke til, så til slutt fikk hun ertatning likevel..

Ellers blir det vel joggeklær til meg og mini, velværesaker, ipad, babyklær og selvfølgelig hentesettet:)

Jeg bor 5 km unna sykehuset, så jeg stresser ikke med det :P Dette er andremann, så det blir vel heldigvis et døgn mindre denne gangen. Det som var veldig koselig var å velge ut å vaske hentesett og de første klærne :) :)

Jeg har erfart at veldig lure ting og ha med er:
Ammeinnlegg (dette har dem ikke på sykehuset)
Purelan ( mot såre brystvorter, desto tidligere mann begynner og smøre desto bedre er det! )
Jeg har også hatt med en hold in tidligere, dette fikk jeg skryt for av jordmødrene, for de sa dette bidro til at livmoren raskere trekker seg sammen.
Og at følelsen man gjerne selv har om at innvollene "svever ukontrollert" rundt i magen etter fødselen, kommer litt under kontroll :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gode lette klær til meg selv :)
Hente sett :)
Ellers gode og lette klær til mini også :)
Strikka lue som jeg har lagd selv.
Lypsyl
Ammeinnlegg
Smokk
Hold in strømpebukse
Blader
Liten høyttaler jeg kan koble til tlf så jeg kan høre på min behagelige musikk på fødestua :)
Sjokolade
Energi drikk
Brystvorter krem
Amme bh
Kamera
Mob lader
Drikkeflaske
Slipersere
Mai tai ( hvis ungen blir urolig, fikk låne på sykehuset sist og var veldig greit)

Ja dette var det jeg kom på i farta :)

Gode lette klær til meg selv :)
Hente sett :)
Ellers gode og lette klær til mini også :)
Strikka lue som jeg har lagd selv.
Lypsyl
Ammeinnlegg
Smokk
Hold in strømpebukse
Blader
Liten høyttaler jeg kan koble til tlf så jeg kan høre på min behagelige musikk på fødestua :)
Sjokolade
Energi drikk
Brystvorter krem
Amme bh
Kamera
Mob lader
Drikkeflaske
Slipersere
Mai tai ( hvis ungen blir urolig, fikk låne på sykehuset sist og var veldig greit)

Ja dette var det jeg kom på i farta :)

hva er mai tai?

Jeg har erfart at veldig lure ting og ha med er:
Ammeinnlegg (dette har dem ikke på sykehuset)
Purelan ( mot såre brystvorter, desto tidligere mann begynner og smøre desto bedre er det! )
Jeg har også hatt med en hold in tidligere, dette fikk jeg skryt for av jordmødrene, for de sa dette bidro til at livmoren raskere trekker seg sammen.
Og at følelsen man gjerne selv har om at innvollene "svever ukontrollert" rundt i magen etter fødselen, kommer litt under kontroll :)

hold in var lurt, hadde aldri tenkt på. Noen du kunne anbefalt?

Jeg var faktisk på sparkjøp og kjøpte en type "hold in/rygg støtte truse"! Den gir kjempe støtte hele veien fra bekkenet og opp til ribbena. Glir ikke alle veier, og er veldig behagelig å ha på seg :-)

Høres ut som vi blir fine der vi ligger med bleier, hold-in truser, og strømpebukser ;)
Er det behagelig å ha på da? Tenker at det kanskje strammer rundt underlivet?

Jeg har ikke pakket noe enda.
Men jeg har begynt å tenke på det og skrive liste over hva jeg må ha til da.
Også har jeg begynt å skrive fødselsplanen.

Tar det litt som det kommer da..

Godt tips: Ta med nok bukser, jeg blødde en del igjennom sist og gikk tom for bukser.

Skal dere ta med vanlig bind som man kjøper i butikken? Og kjøper dere bleie til å gå med når vannet går? Isåfall hvilke type?

Jeg er 3 gangsfødene og vannet mitt har aldri gått.. tror det hører til de færre hvor vannet går på førstegang iallfall? :/
Hold in trusene jeg har brukt er super behagelige. De holder jo greit på plass den svære bleia man får etter fødselen også ;-)

Skal dere ta med vanlig bind som man kjøper i butikken? Og kjøper dere bleie til å gå med når vannet går? Isåfall hvilke type?
Min svigersøster anbefalte meg å kjøpe inn tena lady i tilfelle vannet gikk.. Hun sa det aldri tok slutt.. ;)

Bare en tanke: Tror jeg ville gått for holdin truser heller enn strømpebukser, er ikke så lurt å gjøre det alt for tett og klamt der nede.. Jeg har hvertfall svettet mye de første dagene, og vet om flere enn meg som gjør det, med strømpebukser, svære bleier og en del blod som skal ut høres ikke det så lurt ut for meg..

Har ikke tenkt mye på bagen, men her er det jeg kommer på som må med:
Joggebukser/myke og behagelige klær
Ammebh og undertøy
Ammetopper eller klær som er lette å amme i
Sokker, gensere osv, varm jakke til hjemreise (er jo oktober denne gangen)
hentesett til babyen, dress eller gode uteklær og tepper, lue
evnt egne klær til babyen om man ikke vil bruke sykehusets sine
ammeinnlegg
musikk/blad/bok (vet jeg ikke kommer til å få tid til det, men greit å ha med likevel :P)
slippers el (kan ikke gå barføtt på sykehuset, på do feks :/ men tungvint med utesko også :))
litt sminke kanskje, for å føle seg litt fresh, og andre toalettsaker

ehm, ja, sikkert glemt noe, men kommer vel på det etterhvert :) Og for meg er det ikke langt hjem likevel :) Rekner uansett med mannen min sover hjemme med ungene, så han kan ta med seg det som mangler :)

Min svigersøster anbefalte meg å kjøpe inn tena lady i tilfelle vannet gikk.. Hun sa det aldri tok slutt.. ;)

Det er lurt! Det kommer jo litt og litt hele tiden, fordi kroppen produserer mer (selv om mitt vann gikk med et plask, kom masse, men kom litt og litt likevel etterpå) Vannet mitt gikk med første, og de på sykehuset sa jeg skulle ta på bind så de kunne se fargen på det.. Da er det også lurt med et helt hvitt bind, så evnt misfarging av vannet vises :)

Fikk ikke bruk for vanlig bind sist, måtte ha de bleiene jeg fikk på sykehuset hele tiden jeg var der. Fikk faktisk med meg hjem også. Vanlig bind hadde nok ikke vært nok :geek

Har faktisk ikkje ofra bagen en tanke.... Hehe ;-)

Eg hadde ikkje sjangs te å ha nåkka som stramma over magen pga KS så man bør kanskje ikkje kun ha hold in me seg! Man vet jo aldri, det kan jo ende i KS!

Hadde behagelige klær me te meg sjøl og egne klær te lille!

Men sånn som brystvortekrem og lipsyl e smart ;-) ammeinnlegg, bind og nåkk skifte klær da man aldri vet hvor mye man blør etterpå!

Sist gikk vannet på meg og ble gående med langvarig vannavgang (noe som ikke var gøy :P) Måtte jo på kontroll på sykehuset så jeg fikk de store bleiene dem har der med meg hjem..

Back
Topp