Sykehus bæggen !

Tvilllingmor

Tvillingmor
Hei dere ! :)

Jeg sitter og funderer på hva jeg skal ha med på sykehuset, både til meg og prinsessene. Har dere noen forslag på hva som er viktig ? :)

Jeg driver også med den om dagen. Husker ikke helt hva jeg hadde med sist. Finnes uttalige tråder her inne med forslag til innhold :)
I tillegg til det selvsagte som toalettsaker, mobillader og klær etc. skal jeg ha med;
Ammeinnlegg
Oppsamlingskopper
Brystkrem
Smokker
Toalettpapir
Gave til storebror
Cloggens (kan kokes i vaskemaskin, myyye bakterier på sykehus så baggen bæres rett ned på vaskerommet ved hjemkomst)
Morgenkåpe
Tja, kommer ikke på noe mer akkurat nå ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gode truser og bind (store bind..).
Joggebukse og tøy som ikke strammer.

Hårføner
Mykt toalettpapir
Ammeinnlegg av ull
Toalettsaker (+shampoo og balsam, sminke)
Penger
Babyklær
(Bilstol og babyteppe til hjemreise)
Vide og elastiske truser
Kamera og minnekort
Slippers
Helsekort og helseopplysninger
Behagelige klær
Lypsyl

Ett av mine heteste tips fra sist fødsel er en liten flaske med laktulose i baggen. Ta vedlikeholdsdose i noen dager etter fødsel og det blir ikke så vondt å gå på do. Jeg har mange venninner som har slitt med forstoppelse fordi det kan være litt smertefult å presse når man akkurat har sydd nedentil. En erfaren venninne ga meg dette tipset og da gikk det som det skulle uten smerter.

Nesespray, kleenex, kjeks/nøtter/sjokolade, nistepakke og skift til mannen blir med i min bag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal ha med litt toalettsaker (shampoo, hudkrem, maskara, ansiktsservietter, tannkrem og tannbørste, leppepomade), kleenex, ammeinnlegg engangs og et par i ull, en joggebukse, en ammesinglet, en amme-BH, sokker, en cardigan, crocs, en pyjamas til babyen, strikket hentesett og 1-2 bodyer + strømpebukse, klorevotter til babyen, hjemmestrikket teppe til babyen, gave til storesøsteren fra babyen, mobil + kamera med lader, en bok/blad, drikkeflaske og noe enkelt å spise (f.eks. kjeks, sjokolade, nøtter), lommebok og helsekortet.

På sykehuset kommer jeg til å bruke toalettpapiret (ingen problemer med at det ble sårt forrige gang da jeg bare skylte med vann og klappet det tørt), bindene, trusene, nattøyet og bleiene (til babyen) de har der.

Jeg skal ha med litt toalettsaker (shampoo, hudkrem, maskara, ansiktsservietter, tannkrem og tannbørste, leppepomade), kleenex, ammeinnlegg engangs og et par i ull, en joggebukse, en ammesinglet, en amme-BH, sokker, en cardigan, crocs, en pyjamas til babyen, strikket hentesett og 1-2 bodyer + strømpebukse, klorevotter til babyen, hjemmestrikket teppe til babyen, gave til storesøsteren fra babyen, mobil + kamera med lader, en bok/blad, drikkeflaske og noe enkelt å spise (f.eks. kjeks, sjokolade, nøtter), lommebok og helsekortet.

På sykehuset kommer jeg til å bruke toalettpapiret (ingen problemer med at det ble sårt forrige gang da jeg bare skylte med vann og klappet det tørt), bindene, trusene, nattøyet og bleiene (til babyen) de har der.
Er det noen som kan tipse meg om hvor man får tak i klorevotter til babyen? Har noen ullvotter, men det må vel bli varmt å ha på innendørs? Kunne tenke meg noen i tynn ull eller bomull.

Er det noen som kan tipse meg om hvor man får tak i klorevotter til babyen? Har noen ullvotter, men det må vel bli varmt å ha på innendørs? Kunne tenke meg noen i tynn ull eller bomull.

Jeg kjøpte i tynn bomull på H&M til eldstemann for tre år siden. Har ikke kjøpt nye enda, så vet ikke om de fortsatt har. Eldste klorte seg masse, så for oss var de gull verdt fra dag en.

Sniker! Vi brukte sokker på nummer en og nummer to ;) nummer tre får klorevotter :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fillern, glemte å sjekke om de hadde klorevotter når jeg var på hm i dag :-/

Kjøpte på HM for to år siden, men regner med de har det fremdeles. Helt plain hvite i bomull :)

Back
Topp