Sykedager (barna)

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Er det kalenderår som gjelder, eller er det fra du begynner å ta de ut og ett år fram i tid?

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Et kalenderår, mens på deg e det 1 år fra den dagen du blei syl første gang

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Et kalenderår, mens på deg e det 1 år fra den dagen du blei syl første gang

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

signerer, dette sjekket jeg faktisk for litt siden ang en kollega som har MYE fravær og det stemmer det du sier, det er kalenderår på fravær grunnet barn eller barnepasser, og rullerende 1 år på seg selv

signerer, dette sjekket jeg faktisk for litt siden ang en kollega som har MYE fravær og det stemmer det du sier, det er kalenderår på fravær grunnet barn eller barnepasser, og rullerende 1 år på seg selv
Ble litt lettet over at det er kalenderår på barn, for vi er oppe i maaange sykedager nå. Da starter vi med blanke ark i januar. På meg selv spiller det ingen rolle, har aldri kommet opp i egenmeldingsdager så langt i min yrkeskarriere. Men vet jo at mange utnytter det..Og tenker at de tar ut det det kan, noe så teit...!

Ble litt lettet over at det er kalenderår på barn, for vi er oppe i maaange sykedager nå. Da starter vi med blanke ark i januar. På meg selv spiller det ingen rolle, har aldri kommet opp i egenmeldingsdager så langt i min yrkeskarriere. Men vet jo at mange utnytter det..Og tenker at de tar ut det det kan, noe så teit...!

dette fant je i arbeidsmiljøloven :

2-9. Barns og barnepassers sykdom
(1) Arbeidstaker som har omsorg for barn har rett til permisjon:
a)for nødvendig tilsyn med barnet når det er sykt,
b)hvis barnet skal følges til legeundersøkelse eller annen oppfølging i forbindelse med sykdom, eller
c)hvis den som har det daglige barnetilsynet er syk eller har permisjon etter denne paragraf på grunn av et annet barn.
(2) Retten til permisjon etter paragrafen her gjelder til og med det kalenderåret barnet fyller 12 år. Arbeidstaker har rett til permisjon inntil 10 dager hvert kalenderår eller inntil 15 dager dersom arbeidstaker har omsorg for mer enn to barn. Arbeidstaker har uansett rett til permisjon når det ytes omsorgspenger, pleiepenger eller opplæringspenger fra folketrygden.

Får han astma husk å søke om utvidet rett til syktbarndager :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men.det trenger du ikke søke om før du merker at det begynner å gå utover de skoledagene dere allerede har.
Da får dere 10 dager til hver ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)
Vi har fortsatt noen dager igjen...Det holder uansett ut året her vil jeg tro. I januar får vi jo ny kvote så trenger ikke å tenke på det før evt de begynner å nærme seg slutt:) Han har jo ingen diagnose p.d.d heller..

Vi har fortsatt noen dager igjen...Det holder uansett ut året her vil jeg tro. I januar får vi jo ny kvote så trenger ikke å tenke på det før evt de begynner å nærme seg slutt:) Han har jo ingen diagnose p.d.d heller..

Vi har heller ikke søkt ekstra dager. Har ikke brukt mange dagene faktisk. Tror vi har tatt to hver oss i høst. Og er ganske sikker på at det ikke har vært noen ellers i år fordi en av oss har vært i perm hele tiden, og storebror ikke har vært syk.

Vi har brukt 15-16 dager i år. Vet ikke hvordan det blir til året for da har vi ikke ekstra dager..

Vi har brukt 15-16 dager i år. Vet ikke hvordan det blir til året for da har vi ikke ekstra dager..

Vi er også oppe i nesten 15 tror jeg...Satser på at det blir litt mindre sykdom til året ;)

har heldigvis ikke noen enda men gruer meg skikkelig til neste år, hjelper lite at jeg ikke får noen dager ekstra siden jeg er gift

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

har heldigvis ikke noen enda men gruer meg skikkelig til neste år, hjelper lite at jeg ikke får noen dager ekstra siden jeg er gift

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

har du flaks går det bra, jeg har brukt 2 eller 3 siden oppstart i barnehage 1 august.... måtte det fortsette slik :)

Back
Topp