Syke barn...

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei på dere!
Litt sytetråd, og litt at jeg ønsker innspill...
Jeg var hjemme halve forrige uke med forkjølet og febersyk treåring, som selvsagt var ganske pigg i helga da pappaen og broren var hjemme, men i dag kastet han opp 10 min etter jeg leverte han i barnehagen.
Er det innafor å be far ta en sykt barn dag i morgen, selv om jeg er hjemme i svangerskapspenger? Er bare litt sliten, men dør jo ikke akkurat da.

Min lille tass på 1,5år er en liten sykdomsmagnet. Pappaen tar annenhver dag han er syk. En dag hjemme med ham er mer slitsomt enn en dag på jobb, og jobben er jeg 40% sykemeldt fra.

Hei på dere!
Litt sytetråd, og litt at jeg ønsker innspill...
Jeg var hjemme halve forrige uke med forkjølet og febersyk treåring, som selvsagt var ganske pigg i helga da pappaen og broren var hjemme, men i dag kastet han opp 10 min etter jeg leverte han i barnehagen.
Er det innafor å be far ta en sykt barn dag i morgen, selv om jeg er hjemme i svangerskapspenger? Er bare litt sliten, men dør jo ikke akkurat da.
Skjønner deg godt
Selv ba jeg far ta hjemmekontor på fredag da både 2 og 4 åringen var snylta forkjølet og jeg ville holde de hjemme. Jeg er 100% sykemeldt Den siste uken har det vært særdeles lite søvn om natten da 2 åringen styrer på for tiden. Kjenner jeg blir kjempe sliten av underskudd på søvn. Og det er jo ikke akkurat sånn at de små er helt slått ut når de er syk, ofte er det full rulle.. Her kastet 2 åringen opp i morges så jeg ba far komme hjem hvis hun fortsetter oppkasten utover dagen men det har hun (heldigvis) ikke gjort
Hvis du er sliten så be far om å avlaste deg :)

Min lille tass på 1,5år er en liten sykdomsmagnet. Pappaen tar annenhver dag han er syk. En dag hjemme med ham er mer slitsomt enn en dag på jobb, og jobben er jeg 40% sykemeldt fra.

Helt enig, å være hjemme med sykt barn er veldig slitsomt! Er ofte en "lettelse" å få komme på jobb :angelic:
Mannen har akkurat byttet jobb skjønner du, så keg er litt redd for reaksjoner han kan få på den nye arbeidsplassen. Når det er sagt byttet han jobb nettopp for å kunne ta sin del nå når vi venter nummer tre, han har vært sjømann i alle år, og hatt kanskje 3-4 sykt barn dager til sammen siden eldstemann ble født for 8 år siden, mens jeg har brukt opp kvoten og vel så det hvert år...

Helt enig, å være hjemme med sykt barn er veldig slitsomt! Er ofte en "lettelse" å få komme på jobb :angelic:
Mannen har akkurat byttet jobb skjønner du, så keg er litt redd for reaksjoner han kan få på den nye arbeidsplassen. Når det er sagt byttet han jobb nettopp for å kunne ta sin del nå når vi venter nummer tre, han har vært sjømann i alle år, og hatt kanskje 3-4 sykt barn dager til sammen siden eldstemann ble født for 8 år siden, mens jeg har brukt opp kvoten og vel så det hvert år...
Jeg tror ikke man får negative reaksjoner på arbeidsplassen for å ta sin del av ansvaret hjemme, selv om det er tidlig. Så bra han har fått landjobb!

Tenker at det er helt innafor å be far ta sykt barn dag!! ☺️ Du er jo hjemme for en grunn du også, viktig å avlaste og ta vare på hverandre allemannalle ❤️

Back
Topp