sykdomsangst

moongirl74

Elsker forumet
Jepp - jeg har hatt angst for omgangsyke i snart 1 år! Kjæresten min ble så sinnsykt dårlig sist vi hadde det i hus og siden har jeg vært livredd.

Har aldri vært redd det før men nå tar angsten over livet mitt....

Prøver å tenke at det er sjelden man får, at det går fort over, at det ikke er SÅÅÅ ille, at det er noe alle får og alle overlever. Prøver også å tenke på en venninne av meg som har ett barn med en sjelden stoffskiftesykdom som gjør at omganssyke faktisk er dødelig! HUN er redd hun....

Jobber med saken....men inni meg venter jeg hele tiden på at ett av barna mine skal våkne og spy...

Rekker opp handa jeg også, samma redselen her... [:'(]

Jeg HATER spy, både mitt eget og ungene sitt. Jeg føler jeg har spydd nok for et helt liv i svangerskapene mine, om jeg ikke skal begynne å spy av omgangen også! [&:]
Går med skrekk og gru mot vinteren, og jeg snur meg i angst hver gang ungene bare hoster i frykt for at det er spy overalt. Jeg vet jo at jeg er den eneste som kan vaske bort spyet siden sambo ikke kommer hjem før seint, og det hjelper ikke på..

Du er nok ikke den eneste nei... jeg hater å spy. Blir dårlig med engang jeg får høre at det florerer omgangssyken, går rundt i flere dager og er sikker på at jeg skal bli syk. [:(]

*phu* litt lettet over å høre at vi er flere med samme type angst! Det er grusomt.. Jeg tenker ofte at jeg ødelegger mange gode friske dager ved å bekymre meg for noe jeg har null kontroll over. Men angsten, ja den er der. Visst Michael er litt annerledes en kveld, visst han sovner fort eller visst han bruker for lang tid - så tror jeg han er kvalm. Visst han smatter eller hoster tror jeg han skal spy... Og i kveld sat han at han hadde vondt i magen!! Og når jeg i tillegg hører romlelyder fra magen, ja da VET jeg at han kommer til å spy i løpet av kvelden eller natta.

Djises...det er så kjipt.

Michael har aldri hatt det.

Jenta mi på 12 år har hatt skikkelig omganssyke 1 gang!! I fjor...

Selv har jeg hatt det 2-3 ganger som jeg selv husker da, i hele mitt 36 år lange liv.

Mannen har hatt det 2 ganger.

Og jeg er redd vi skal få det hele tiden. Hvor stor en sjansen liksom? Og en eller annen gang skjer det jo garantert.

ORIGINAL: MammaTilLillesnuppa

Vet du hva....jeg sliter nok med noe av det samme...virkelig haaater omgangssyken og haaater spy!! Går bare å venter på at Adelèn skal kaste opp ofte jeg også...bare venter på at det skal bryte ut. Men vi takler det jo alltid, så det er jo ikke noe problem når man står oppi det...det er bare den psykiske FØR man evt. får det jeg sliter med.

Jeg er livredd for å få det nå....tror jeg kommer til å ha Adelèn hjemme fra barnehagen hvertfall denne uken for å ikke få det oppi fødsel! [:'(]

Tror nok det virker helt banalt og teit for de som ikke har den angsten for dette.... Men tror også det er flere som tenker i de baner vi gjør enn som tør å innrømme det høyt mange ganger.

Jeg holdt også Michael hjemme fra bhg da jeg visste det gikk der i fjor høst..... men jeg hadde ikke så god grunn som deg [;)]

jeg er akkurat lik. hater tanken på omgangen[:'(] marcus hadde det lett i fjord høst, spydde 2 ganger og ferdig med det, og ingen ble smitta...phu...
men det eneste jeg tenker på er når jeg henter han i bhg om det er noen som har fått omgangen..også publiserer ofte de som har fått det, det på facebook med en gang og da kjenner jeg at jeg blir dårlig [:'(]
jeg bruker alt for mye tid på å tenke på omgangen, enn om jeg kunne klart å¨tenke positivt på det og tenkt litt annerledes

Back
Topp