Sykdom

Mammatil2smågull

Flørter med forumet
Har en 1 uke gammel i hus med en 4 åring som er i bhg.
4 åringen har hostet og vært snørrete de siste dagene så hun har ikke fått borti den nyfødte. Det har heller ikke far vert da han har tatt hand om 4 åringen.

Nå har vi fått beskjed om omgangssyke i bhg, og jeg er så sykt redd minstemann skal få det.
Vi har store deler av dagen oppholdt oss på eget rom, med noe interaksjon i døråpningen med storesøster.

Hele familien har vasket og spritet hender for den store gullmedalje.

Er det nok at vi øker isolasjonsnivået til at vi bare er på soverommet eller bør vi dra en annen plass til vi vet det ikke er omgangssyke i hus, vi har kun et toalett i huset og jeg må jo naturligvis bruke det

Masse sympati til deg og dere!!

Har ingen gode råd å gi. Nettopp hatt det i hus selv - erfaringen tilsier det er nesten umulig å vite om man får det eller ikke, uansett hvor forsiktig man er.

Er det et alternativ å holde fireåringen hjemme fra bhg en stund?

Jeg ville nok holdt meg hjemme til det eventuelt kom smitte i hus, men da ville jeg vurdert å dra bort til det var over+et par dager til og huset vasket ned.

Masse sympati til deg og dere!!

Har ingen gode råd å gi. Nettopp hatt det i hus selv - erfaringen tilsier det er nesten umulig å vite om man får det eller ikke, uansett hvor forsiktig man er.

Er det et alternativ å holde fireåringen hjemme fra bhg en stund?

Jeg ville nok holdt meg hjemme til det eventuelt kom smitte i hus, men da ville jeg vurdert å dra bort til det var over+et par dager til og huset vasket ned.
Problemet her er at hun er 50% her og 50% hos sin bio far, og han er ikke like interessert i å holde henne hjemme... på tross av at de snart har en nyfødt selv...

Back
Topp