Sykdom

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
De 3 siste pp har vi voksne vært syk i huset. Minsten på 1,5 er konstant syk og har brukt 24 sykedager med han siden 1. august :bag:
Men nå har jeg blitt syk igjen!! Og jeg er livredd for at mannen skal bli syk igjen!! For han har hatt en uke med høy feber i august og i november. Så løperne er jo garantert ikke så ekstremt raske.

Hva gjør vi for å ikke være så mye syk? Både jeg og mannen tar vitaminer og tran. Men det hjelper ikke:smiley-angry017
Kom hjem fra jobb med 38,5 i feber i dag og klarte faktisk ikke kjøre fadern til flyplassen etter jobb for jeg er så dårlig.. har lyst til å ta Ibux, men det er jo ikke så bra det heller:sad015 måtte ta under uka med TR da smertene var uutholdelig og Paracet funker ikke nok nå… hva gjør jeg?

De 3 siste pp har vi voksne vært syk i huset. Minsten på 1,5 er konstant syk og har brukt 24 sykedager med han siden 1. august :bag:
Men nå har jeg blitt syk igjen!! Og jeg er livredd for at mannen skal bli syk igjen!! For han har hatt en uke med høy feber i august og i november. Så løperne er jo garantert ikke så ekstremt raske.

Hva gjør vi for å ikke være så mye syk? Både jeg og mannen tar vitaminer og tran. Men det hjelper ikke:smiley-angry017
Kom hjem fra jobb med 38,5 i feber i dag og klarte faktisk ikke kjøre fadern til flyplassen etter jobb for jeg er så dårlig.. har lyst til å ta Ibux, men det er jo ikke så bra det heller:sad015 måtte ta under uka med TR da smertene var uutholdelig og Paracet funker ikke nok nå… hva gjør jeg?
Har samme problem her, jeg er syk på 4 uken nå :/
Og vert syk i de siste syklusene også. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å holde meg frisk

Så kjedelig, håper dere blir friske snart! Jeg hadde en periode da førstemann gikk i bhg at jeg var syk med feber omtrent hele tiden, sikkert pga alle virusene de tar med seg hjem. Det ble gradvis bedre da han ble større, og vi har nesten ikke vært syke i det hele tatt siden han begynte på skolen.

Så kjedelig, håper dere blir friske snart! Jeg hadde en periode da førstemann gikk i bhg at jeg var syk med feber omtrent hele tiden, sikkert pga alle virusene de tar med seg hjem. Det ble gradvis bedre da han ble større, og vi har nesten ikke vært syke i det hele tatt siden han begynte på skolen.
Håper der gir seg her snart, for dette ødelegger all prøving på sistemann :Heartred

God bedring ❤️

Ellers.. så er det greit å huske på at dere ikke er alene. Etter at verden har vært nedstengt i et par år, så er immunforsvaret ræva. Både til individer og som samfunn. ALT går jo for tiden. Vanlig forkjølelse, influensa, omgangssyke, korona.. (skabb og, forresten!). Det går jo rundt. Og siden ingen har vært syke på et par år pga isolasjon, så er det kanskje ikke så rart at "alle" får "alt", på rekke og rad nå... På jobb akkurat nå, så er vi vel fem faste ansatte på butikk-delen. Og fire av oss er syke.. ><

Også, barn i barnehage er helt ekstreme på å ta med seg ALT av virus hjem...

Forstår det er kjempekjipt å være syk rundt EL..!
Jeg har personlig gått for ca alt av kjerringråd hvis gubben har blitt litt småsyk, eller at jeg har kjent med småurven. (Denne gang så var det jeg som ble akutt dårlig først; og jeg tenkte først det var en bølge av gravid-kvalme som kom over meg..). Men jeg kan jo ikke anbefale alt det; for det er nok mye flaks og placebo i det. :P

Så kjedelig med sykdom… de har jo spådd mye sykdom i vinter, og jeg føler alle er syke nå for tiden.. Har du og mannen tatt influensavaksinen? Hvis ikke, burde dere vurdere å ta den…
Masse god bedring ❤️

Så kjedelig med sykdom… de har jo spådd mye sykdom i vinter, og jeg føler alle er syke nå for tiden.. Har du og mannen tatt influensavaksinen? Hvis ikke, burde dere vurdere å ta den…
Masse god bedring ❤️
Har tatt den, men tror nok det er den som har bitt på nå. Har aldri over 37,8 i tempratur. Har 39,2 nå :bookworm:

Anbefaler en tur til lege for å ta utvida blodprøver for å sjekke om du har noen mangler. Jeg har blitt så mye smitta av barna, og det var faktisk et par ting jeg ikke hadde forutsett som var i ubalanse.
Ellers er det vanlig at særlig 1-åringene er så mye syke, særlig om barnet ikke har søsken som har tatt med sykdom hjem før barnehagestart. Da skal man gjennom alle barnesykdommene i tillegg til alle mulige virus som går.
Men, vi var mye mindre syke før koronapandemien, og da hadde vi også 1,5åring i bhg som bare hadde vært hjemme med oss før det (hadde ikke eldre søsken).

Andre ting som kan hjelpe immunforsvaret er mest mulig søvn, vanskelig med barn, men kan være verdt å droppe egentid på kvelden mot søvn, selv om jeg vet alt om hvor mye man også vil ha det. Også unngå ultraposessert mat, junk food og mye sukker. Kunstig søtning er ultraprossesert forresten. Kun ha vann som tørstedrikke, og unngå alt av brus, energidrikker, minimere inntak av melk og juice. Det kroppen behøver aller mest er vann :) jeg drakk mye Pepsi Max og solo på kveldene før, og fått bedre helse etter jeg kutta det helt ut og bare går for vann først og fremst, også så naturlige ting som mulig som kosedrikk (eks te, kaffe, gullmelk, økologisk juice, drikker sjelden alkohol men små mengder økologisk vin vil feks være bedre enn brus/energidrikk)

Last edited:
Anbefaler en tur til lege for å ta utvida blodprøver for å sjekke om du har noen mangler. Jeg har blitt så mye smitta av barna, og det var faktisk et par ting jeg ikke hadde forutsett som var i ubalanse.
Ellers er det vanlig at særlig 1-åringene er så mye syke, særlig om barnet ikke har søsken som har tatt med sykdom hjem før barnehagestart. Da skal man gjennom alle barnesykdommene i tillegg til alle mulige virus som går.
Men, vi var mye mindre syke før koronapandemien, og da hadde vi også 1,5åring i bhg som bare hadde vært hjemme med oss før det (hadde ikke eldre søsken).

Andre ting som kan hjelpe immunforsvaret er mest mulig søvn, vanskelig med barn, men kan være verdt å droppe egentid på kvelden mot søvn, selv om jeg vet alt om hvor mye man også vil ha det. Også unngå ultraposessert mat, junk food og mye sukker. Kunstig søtning er ultraprossesert forresten. Kun ha vann som tørstedrikke, og unngå alt av brus, energidrikker, minimere inntak av melk og juice. Det kroppen behøver aller mest er vann :) jeg drakk mye Pepsi Max og solo på kveldene før, og fått bedre helse etter jeg kutta det helt ut og bare går for vann først og fremst, også så naturlige ting som mulig som kosedrikk (eks te, kaffe, gullmelk, økologisk juice, drikker sjelden alkohol)
Vi har en på 16 og to på 11 i tillegg, tar masse ekstra vitaminer nå pga prøvingen. Søvn får vi godt av, da minsten ikke er så mye våken som andre barn. Har litt stress på jobb og vi sliter med ekstremt mye kulde nå da vi ikke har varmepumpe og ett stort lagerbygg som butikk. Men skal kle med mere ull for å holde varmen gjennom dagen

Kjenner meg veldig godt igjen i det å bli syk hele tiden. Gubben har nå hatt ulike forkjølelser og feber greier hver eneste EL nå. Og for å toppe det hele så fikk jeg feber denne EL. Dette var siste kuren på Letrosol, så det var jo veldig koselig å ha kastet bort alle prøveperiodene på sykdom.... Ble så irritert sist EL at jeg nesten rista han, så var vell derfor jeg endte med å bli syk denne syklusen for å spare livet hans.

Kjenner meg veldig godt igjen i det å bli syk hele tiden. Gubben har nå hatt ulike forkjølelser og feber greier hver eneste EL nå. Og for å toppe det hele så fikk jeg feber denne EL. Dette var siste kuren på Letrosol, så det var jo veldig koselig å ha kastet bort alle prøveperiodene på sykdom.... Ble så irritert sist EL at jeg nesten rista han, så var vell derfor jeg endte med å bli syk denne syklusen for å spare livet hans.
Får du ikke ny resept på letrozol da?:oops:

Får du ikke ny resept på letrozol da?:oops:

Det vet jeg ennå ikke. Vet at de ønsker at man skal ha pause innimellom på letrosol, og jeg har brukt letrosol nå siden april eller mars tror jeg. Så skal jo ikke klage egentlig, har jo hatt mye kortere sykluser og EL hver eneste måned i mange mange måneder. Men gruer meg jo til å måtte klare det uten letrosol igjen. Da spretter syklusen opp til noen å 60 dager igjen om ikke kroppen har lært noe nytt.

Det vet jeg ennå ikke. Vet at de ønsker at man skal ha pause innimellom på letrosol, og jeg har brukt letrosol nå siden april eller mars tror jeg. Så skal jo ikke klage egentlig, har jo hatt mye kortere sykluser og EL hver eneste måned i mange mange måneder. Men gruer meg jo til å måtte klare det uten letrosol igjen. Da spretter syklusen opp til noen å 60 dager igjen om ikke kroppen har lært noe nytt.
Krysser fingrene da for at kroppen har lært noe nytt da :Heartbigred

Min syklus gikk fra 50-70dagers til 27/30 dagers etter Letrozol så håper kroppen din har lært noe. :love017

Min syklus gikk fra 50-70dagers til 27/30 dagers etter Letrozol så håper kroppen din har lært noe. :love017
Den gikk ned også når du var ferdig med letrozol?! det er jo perfekt!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp