sykdom

FruStina

Gift med forumet
Nå har vi vært veldig heldige med Anders, som knapt har vært febersyk siden fødsel, men han har nå vært i dårlig form hele uka, litt feber torsdag, lørdag og i dag. (39.9 på lørdag, men ellers bare rundt 38,6) han snørrer bare litt, men klager på vondt i munnen, kan vel ikke bare være tenner, så han hadde fått noen små blemmer på tunga også. Har dere opplevd noe slikt ?

huff, så han hadde tegn til blemmer/utslett inni munnen, ikke rart han ikke vil spise

Munn-, hånd- fotsyken? Kan høres ut som den!
Helt ufarlig, går over av seg selv. Men veldig smittsom!
Vet ikke hvordan det er i forhold til deg som er gravid, kanskje du skulle hørt med en lege?
God bedring til lille Anders! [:)]

Hva slags farge er det på utslettet da? Største snuppa her fikk skarlagens feber, og da fikk hun bringebærtunge, men fikk også utslett på kroppen etter en stund

Det er hvitaktige blemmer i munnen, under overleppa, ikke på tunga altså, men tunga er veldig hvit med små prikker også. Finner ikke noe annet utslett på kroppen. Han har vært feberfri siden søndag, men får jo nesten ikke i han mat, ringte legekontoret i dag, og vi kunne jo ta oss en tur, men da måtte vi sitte og vente som på legevakt. Er sånn i tvil om hva vi skal gjøre, er jo litt tegn på munn,hånd og fot syke, og da trenger man ikke gå til lege. Jeg har klart å få i han litt yoghurt og et halvt glass med eplejuice i dag da. Må lure det i han, og han klager på aua munnen hele tia. I natt gråt han masse, men vet ikke om det er bare pga. vondt, eller om det er fordi han ikke kan kose smokken som han pleier

Vi dro til legen, han mente det var after/munnskold som sikkert har kommet fra et virus han har hatt, så fikk beskjed om å gå hjem og gi han is, eneste som lindret og man fikk i de små da. Så skulle vi bruke paracett på han når det ble for ille, fikk også en lindrene gele på apoteket, så nå håper vi snart vi får tilbake vår blide glade gutt [:(][:)]

Ja greit å vite, men skulle ønske vi fikk i han mere mat, 1 yoghurt, 1 glass juice, 1 glass saft, 1 kjøpeis, 5 skjeer grøt, og 2 spiseskjeer is føler jeg virkelig ikke er mye. Uansett hva, så må vi tvinge han til å spise mer etter 2 skjeer, og han vil jo ikke ha noenting

Spiser han mere nå da? Det er ikke noe godt med munnskold da, hadde det endel selv som barn. En gang fikk jeg det i forbindelse med en kraftig halsbetennelse, og da var det ekstra ille, med sår og sprekker i tannkjøttet osv. (pluss at jeg fikk infeksjon i et sår jeg fikk i tunga fordi jeg bet meg skikkelig). Dette var som voksen, og jeg orket heller ikke å spise noe særlig på mange dager. Yoghurt var heller ikke noe bra husker jeg, for det sved i sårene.

Jeg håper han er bedre nå![:)]

det gikk veldig fort over etter vi var hos legen i grunnen, dagen etterpå spise han bedre, og nå er han tilbake til normalen, gikk ned 1 kg på dette da, så godt han hadde litt å ta av [:)]

Absolutt bra å ha litt å ta av, ellers blir de så fort magre de små. Godt å høre at han er bra igjen.[:)]

Back
Topp