Sykdom ved barnehagestart

Så stor ulikheter altså. Min lille var syk konstant i høst, maks 1-2 uker frisk av gangen fra august til midten av desember, da var vi en del i åpen barnehage når han først var frisk, også fikk han vel noe nytt der. Håper bare ikke det blir like ille til høsten og bhgstart for det var mildt sagt intenst. Flere runder med forkjølelse med hoste til han spydde flere ganger hver natt, sov nesten ikke dagtid heller pga hoste, ørebetennelse, spysyka, jadda:woot: og jeg trodde de første månedene skulle være mest utmattende, det stemte ikke her hvertfall.
 
Begynte når hun var nesten året. Her har hun nesten vært syk konstant i 3 måneder. Går ikke ofte mer enn et par uker før hun er syk igjen. Mye feber, hoste og snue. Et par omganger med omgangssyken også. Nå er det feber igjen i dag
 
Begynte når hun var nesten året. Her har hun nesten vært syk konstant i 3 måneder. Går ikke ofte mer enn et par uker før hun er syk igjen. Mye feber, hoste og snue. Et par omganger med omgangssyken også. Nå er det feber igjen i dag

Huff det er så slitsomt det.. Håper det bedrer seg snart. Hadde hun vært mye syk før hun begynte i bhg? ❤️
 
Huff det er så slitsomt det.. Håper det bedrer seg snart. Hadde hun vært mye syk før hun begynte i bhg? ❤️

Uff ja får så vondt av de og. Takk, i like måte :Heartred
Nei veldig lite egentlig, så hadde aldri forestilt meg at det skulle bli så ille.
 
Vårt barn har vært lite syk etter oppstart i barnehagen. Hadde oppstart ved 13 måneder og hadde hatt en runde med omgangssyke før oppstart. Har gått i barnehagen i over 6 mnd og har vært borte 3-4 ganger pga sykdom.
 
Vår starta rett over nyttår, har vært syk med snørr og feber to ganger siden, med ca 14 dagers mellomrom. Det går både vannkopper og omgangssyke, hun ble fredag sendt hjem pga sprutoppkast. Utover ettermiddagen kom flere symptomer på uhell med melk (hun har melkeproteinallergi), så vi foreldrene tror heller hun har fått i seg melk, enn at det var omgangssyka, selv om bhg mener hun ikke har fått i seg noe.
 
Her begynte lille i bhg for to måneder siden, og hele familien har vært sammenhengende forkjølet siden da. Hun har vært borte bare en par dager, men jeg gleder meg til våren og til å puste gjennom nesen igjen. Jeg har helt elendig immunforsvar, men jeg er virkelig bekymret for hvordan dette skal bli fremover da både jeg og samboeren min har jobber med avtaler som ikke lett kan flyttes ved uventet fravær. Vurderer nesten å skifte jobb fordi det er så rigid sett opp mot familieliv..
 
Tror det er veldig forskjellig, vi har nesten ikke hatt ham hjemme pga sykdom og gått i bgh 2,5 år. Pr dags dato har jeg ikke brukt syk barn dag på ham pga han har blitt syk når en av oss har vært hjemme uansett. Sist når jeg tok avspassering i julen:/
 
Back
Topp