Sykdom og amming...

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Har de siste dagene følt meg helt forferdelig... Litt feberfølelse og ellers vondt i hele kroppen :( i dag føler jeg meg om mulig enda værre :( og kom til å tenke på at lille har sovet så dårlig de siste 2 dagene... Kan det at jeg føler meg slapp gå utover melken? At det kanskje er derfor hun sover kort og urolig?

Jeg mistet nesten melken forrige gang jeg var gravid og ble skikkelig syk. Så kan jo kanskje hende det går utover hvor "god" melken er også?

Det er bare å amme så mye som du klarer, for dine antistoffer overføres til babyen og det er bra for dens immunforsvar. Kan hende det foregår litt mye i kroppen din slik at det påvirker melkemengden eller smak (dette vet jeg intet om), men så mye som du greier er bra.. Jeg fikk både omgangssyke og forkjølelse uka etter fødsel og ammet hele tiden. Hardt, men verdt det.

Sykdom kan gå utover melkeproduksjon, spesielt om du kanskje får i deg mindre drikke og mat enn normalt. Men vanligvis tar det seg opp igjen når du blir bedre.

Det er bare å amme så mye som du klarer, for dine antistoffer overføres til babyen og det er bra for dens immunforsvar. Kan hende det foregår litt mye i kroppen din slik at det påvirker melkemengden eller smak (dette vet jeg intet om), men så mye som du greier er bra.. Jeg fikk både omgangssyke og forkjølelse uka etter fødsel og ammet hele tiden. Hardt, men verdt det.
Signerer. Har vært syk siden vi kom hjem fra sykehuset. Men har ammet for harde livet spesielt med tanke på antistoffene lillemann får i seg. Slitsomt, men føler det er verdt det.

Back
Topp