Sykdom med prikker, men ikke vannkopper

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
Minstemann i huset gikk med feber på 40° fra onsdag kveld og til natt til lørdag. Når vi våknet på lørdag var hele rygg og mageregionen delt av masse prikker. Nå er det hele gutten, men mindre på armer, bein og hode enn rygg og mage. Kan det være 4/6- barnesykdom?
A1EE21D4-664C-4234-B076-FA8D7F291631.jpeg
 
Tenker umiddelbart 4. Barnesykdom som jeg ser bildet av barnet og leser at det er feber også. God bedring til lille ♥️
 
Ja! Trykk på prikkene med et glass eller finger. De skal blekne når du presser på dem eller rett etterpå, før de kommer tilbake igjen om du skjønner :)
 
Likner veldig på 4 barnesykdom, hadde samme forløp, 3 dager med høy (39-40) feber så kom prikkene en dag etter den ga seg.
 
Han skal til legen på mandag da han har hadd mange virus nå på kort tid, så får høre og hva legen sier. Men ja, dem blekner når jeg tar ett glass på
 
Minstemann i huset gikk med feber på 40° fra onsdag kveld og til natt til lørdag. Når vi våknet på lørdag var hele rygg og mageregionen delt av masse prikker. Nå er det hele gutten, men mindre på armer, bein og hode enn rygg og mage. Kan det være 4/6- barnesykdom?
Vis vedlegget 388806
Tenker også 4.barnesykdom. Den kalles jo også tredagersfeber, så det passer jo egentlig bra. Barna mine hadde hadde samme forløp.
 
Back
Topp