Sykdom/influensa

LykkeligRose

Glad i forumet
Mannen i huset er blitt kjempedårlig. Tett, snufsete, hoster osv.
Han lurer på om det er influensa.

Kjenner jeg har blitt smittet og holder på å bli tett og dårlig i kroppen selv:(
Hvor farlig er det for meg og bebis??!

Jeg hadde tenkt å ta influensavaksinen, men så på legekontoret at de anbefalte fra uke12, så har ventet litt... Er 8+5 nå

Jeg har fått influensa og har tenk samme tanken! Prøver å passe på å ikke få for høy feber ellers må man hvile masse! Masse god bedring til dere begge to!

Drikk og hvil masse! God bedring :)

Mannen i huset er blitt kjempedårlig. Tett, snufsete, hoster osv.
Han lurer på om det er influensa.

Kjenner jeg har blitt smittet og holder på å bli tett og dårlig i kroppen selv:(
Hvor farlig er det for meg og bebis??!

Jeg hadde tenkt å ta influensavaksinen, men så på legekontoret at de anbefalte fra uke12, så har ventet litt... Er 8+5 nå

Jeg hadde influensa i første svangerskap (første termin). Gikk helt fint, og tok litt Paracet for å holde temperaturen nede:)

God bedring! :)

God bedring! Ta det så med ro som du klarer, tror det går bra uansett.

Influensa er farligst mot slutten av svangerskapet, det er derfor vaksinen anbefales til de som vil være i 2 eller 3 trimester i influensasesongen. Om mannen din har influensa nå og du tar vaksina nå så er det fortsatt stor risiko for at du er/blir smittet uansett, da vaksina bruker to uker på å virke. Det går sannsynligvis helt fint når du er så kort på vei som du er :) http://www.fhi.no/tema/influensa/influensavaksine

Back
Topp