sykdom igjen..

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Fy f... jeg er så drittlei..

Dagen starta med oppkast. Får virkelig håpe det går fortere over nå enn forrige gang.. Hun har jo vært frisk av omgangssyke  i hel uke.

Lurer på om det er dårlig håndhygiene i barnehagen..!

Bør få godt immunforsvar av all driten.

Føler virkelig med dere altså, spesielt deg som har vært sykemeldt og i tillegg hatt sykt barn så lenge.
Håper virkelig dere slipper mer nå!
Og ja, jeg ville kanskje satt litt spørsmålstegn ved hygiene i bhg jeg også..

Håper ikke de ansatte i barnehagen tar det "galt" om jeg spør ang håndhygiene..!

Akkurat samme her!! [:'(][:'(][:@][:@][:(][:(]

Nå er vi på 3. runde med omgangssyke siden jul...

Ida var hun endelig i fin form igjen, men plutselig spøy hun, så da blir det 4. dagen hjemme fra barnehagen denne uka....

Tror de er dårlige på hygiene i dene barnehagen og, ellers er det noen som er dårlige på å holde syke barn hjemme...[:@]

Leeeei!

God bedring til snuppa di!! [:)]

ORIGINAL: Tuttelure

Håper ikke de ansatte i barnehagen tar det "galt" om jeg spør ang håndhygiene..!

Nei vettu hva.
Det er mye jeg har tatt opp i barnehagen - det bør de jo bare ta til seg!

ORIGINAL: the_miss84

Akkurat samme her!! [:'(][:'(][:@][:@][:(][:(]

Nå er vi på 3. runde med omgangssyke siden jul...

Ida var hun endelig i fin form igjen, men plutselig spøy hun, så da blir det 4. dagen hjemme fra barnehagen denne uka....

Tror de er dårlige på hygiene i dene barnehagen og, ellers er det noen som er dårlige på å holde syke barn hjemme...[:@]

Leeeei!

God bedring til snuppa di!! [:)]

Huttemegtu - God bedring til dere og!!! Noe må det være når de blir syke gang på gang.
Har nå god hygiene her i hjemmet føler jeg... smitten må komme fra ett anna sted..!

ORIGINAL: Fru H

Nei vettu hva.
Det er mye jeg har tatt opp i barnehagen - det bør de jo bare ta til seg!

Jeg er litt forsiktig av meg på å ta opp ting - og føler meg fort dum. Men nå har jeg en "sak" jeg må  ta opp..!

Tar opp mye "teite" småting jeg da, men de er viktige for oss, så da synes jeg det er viktig å ta det opp, uansett størrelse på problemet..
Kjenner mer på det etter å ha jobbet så mye i bhg selv nå, det er utrolig viktig med tilbakemeldinger fra foreldre, selvom noe burde være en selvfølge da..

Du har nok ett godt poeng der ja! Tilbakemld er jo gull!

Er redd det nok er veldig mange foreldre som sender syke barn i barnahagen. Har ikke tall på hvor mange situasjoner jeg har opplevd hvor det kommer frem sånn ved henting at barnet har spydd natten før og ikke skulle vært i bhg. Eller når vi ringer etter den ørtende diarebleien og man får høre" ja han var litt sånn i helga også...daaaah....

Tror de fleste barnehager fikk oppgradert hygienen krafting under svineinfluensaen, men det skader jo ikke å spørre. Men husk; om et barn er smittebærer, tar seg i munnen, plukker opp en leke, kaster den ifra seg og så kommer neste mann og leker med den, smaker på den osv...Jammen ikke lett å holde ting sterilt i en barnehage!

God bedring, vet hvor kjett det er med mye sykdom. Tuppa vår var jo syk hele det første barnehageåret.

Vil tro det er slik ja Leatroll.. Men er redd mange har glemt den gode hygienen som de hadde under svineinfluensatidene i fjor. og ser problemet på småbarnsavd med leker som havner i munnen osv..

Ja vettu hva!
For et par uker siden fikk et barn i bhg jeg jobber i diare. mor blir ringt, men tar ikke telefonen og barnet er i bhg i 3 timer til før mor kommer og henter. Hun hadde glemt telefonen hjemme. Og barnet hadde visst hatt en skikkelig "tømming" natten før.
Barnet ble levert igjen i bhg dagen etter.
Hun var ikke i form! Virkelig ikke! Mor blir ringt og kommer og henter. Barnet er i bhg igjen dagen etter det.
Og dette er en bhg som har slitt med sykdom blant barn og ansatte siden november! Er det noe rart, sier bare jeg!

Ja vettu hva!
For et par uker siden fikk et barn i bhg jeg jobber i diare. mor blir ringt, men tar ikke telefonen og barnet er i bhg i 3 timer til før mor kommer og henter. Hun hadde glemt telefonen hjemme. Og barnet hadde visst hatt en skikkelig "tømming" natten før.
Hun var ikke i form! Virkelig ikke! Mor blir ringt og kommer og henter. Barnet er i bhg igjen dagen etter det.
Og dette er en bhg som har slitt med sykdom blant barn og ansatte siden november! Er det noe rart, sier bare jeg!

Seriøst ?? det hørtes ekstremt ut.. Stakkars ungen da..! Huff ikke rart det blir mye smitte da nei..

Huff Tuttelure, hvordan er det mulig! Jeg skrev jo nettopp at dere har fått deres dose... Føler virkelig med dere!! Håper det går over veldig fort denne gangen.

Uff, så tregt med sykdom. Masse god bedring [:)]

Ikke noe oppkast/diare i dag, glad og aktiv jente, spist litt men dårlig matlyst - så dette lover godt! Ser ut som hun fikk en mild utgave denne gangen - heldigvis!!!![:)]

F... H..... tenkte jeg mange ganger i natt.. frøkna våkna halv 2, og gjett hva som skjedde etter jeg hadde tatt hun inn til oss -jo hun spøy  - klesvask og styr når jeg trodde hun var ferdig med driten.. fatter ikke ... etter en fin dag i går?
Planen var at hun skulle til besteforeldrene i helga så vi kunne få sove og slappet av litt.. men nå går den planen i vasken[:-][:(][&:][:@]

Ja vettu hva!

Seriøst ?? det hørtes ekstremt ut.. Stakkars ungen da..! Huff ikke rart det blir mye smitte da nei..

Dette er dessverre ikke ekstremt. Det er oftere slik synes jeg, enn at barnet holdes hjemme lenge nok... Jeg er streng, har til og med sendt hjem barn ved levering om morgenen når det kommer frem slike opplysninger. Hva hvis alle de ansatte blir syke da? hvem skal passe barna da? En barnehage med veldig dårlig hygiene vil også ha mageepidemier på personal, derfor pleier man å være nøye med håndvask...men igjen ingen regel uten unntak så bare spør du om de synes de er gode nok på det eller om de bør ha fokus på det en periode!

Når alt dette er sagt så synes jeg alle foreldre burde hatt betalt 15-20 sykedager i året til barn under 6 år. 10 dager er jo ingenting. En runde med vannkopper det så har du nesten allerede brukt opp, en diareperiode etterpå så er du tom. Det er altfor lite..

Ja du kan jo bare gjette hva den barnehagen har slitt med siden før jul, blant både ansatte og barn...!
Ekstremt mye sykdom (er derfor jeg har fått jobbet så mye da *fnis*)
Nå virker det som at det har roet seg da, var heller ikke så lenge siden foreldremøte så jeg håper inderlig det var et tema der!
Men stakkars små barn som blir sendt syke i bhg sier nå jeg bare, selvom smittefaren er ille nok i seg selv.

Ikke noe oppkast/diare i dag, glad og aktiv jente, spist litt men dårlig matlyst - så dette lover godt! Ser ut som hun fikk en mild utgave denne gangen - heldigvis!!!![:)]

F... H..... tenkte jeg mange ganger i natt.. frøkna våkna halv 2, og gjett hva som skjedde etter jeg hadde tatt hun inn til oss -jo hun spøy  - klesvask og styr når jeg trodde hun var ferdig med driten.. fatter ikke ... etter en fin dag i går?
Planen var at hun skulle til besteforeldrene i helga så vi kunne få sove og slappet av litt.. men nå går den planen i vasken[:-][:(][&:][:@]

blææææ

Back
Topp