Sykdom i hus..

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Samboeren kom å la seg inntil med i natt, han var glovarm! Han prøvde seg på jobb, men jeg henta han før lunsj :hungover:
Kjenner at jeg også holder på å gå ned for telling.... Tette bihuler og enda slappere enn vanlig. Har legetime på onsdag, ville dere ventet eller dratt for å få sjekket opp hva det er og evt fått noe for det?

Førstegangsgravid, og kjenner at jeg sliter med å roe ned :hilarious:

Det er vanligvis ikke noe mer farlig å vere syk når en er gravid, bare mye mer slitsomt. Så lenge det kun er snakk om vanlig forkjølelse eller lignende som ikke har noe ekstra risiko, så hadde jeg bare slappet av og heller prøvd å ta litt ekstra vare på meg selv og hvile mest mulig

Som nevnt er det bare ekstra tøft å være syk som gravid! Så lenge det ikke er ekstreme smerter eller veldig høy feber ville jeg nok sagt det går fint :) lå selv med influensa da jeg var gravid i fjor. Følte jeg skulle krepere, men det gikk over. Tok bare litt lengre tid og litt ekstra slitsomt

Skjønner det godt:) Som regel er det ikke noe farlig, bare enda mer slitsomt enn vanlig. Husker godt forrige graviditet da jeg klarte å dra på meg en bakterieinfeksjon i luftveiene da jeg var høygravid. Hostet så fælt at hele magen ristet og mistet nesten helt både stemme og hørselen. Føltes ut som jeg skulle dø og var så redd for babyen, men det gikk veldig bra. Babyen ble ikke påvirket i det hele tatt selv om det var en stor påkjenning for meg. De tåler ganske mye.
Immunsystemet vårt er jo mer sårbart når vi er gravide. Det er noen barnesykdommer man skal passe seg for, men ellers går det for det meste bra. Men er du bekymret så kontakt med legen, så kan de berolige deg evt.gi passende medisiner om det skulle være behov for det:)

Alle er syke hos oss og. Fryktelig slitsomt å være gravid og syk :confused:
Hvis du er bekymret så drar du til legen. Selv er jeg ikke bekymret. Bare syk :wtf:

Takk for alle svar, er verre for mannen i huset, han er aldri syk og har skikkelig mye feber, så han har fått beskjed om å holde seg hjemme i morgen og hvis formen ikke er bedre sender jeg han til legen :rolleyes:

Noen som vet om vondt i puppen kan ha noe med sykdommen å gjøre? Ikke ømt, men vondt..

Noen som vet om vondt i puppen kan ha noe med sykdommen å gjøre? Ikke ømt, men vondt..

Nei, det er nok pga svangerskapet.
Husk at folk går gravide og har barnehagebarn hjemme i tillegg, og da får man mye sykdom og smitte i hus. Mannen kan du jo ta avstand fra, vask hendene før du spiser noe, og vask alle dørhåndtak jevnlig, det er verre å unngå når ens barn er syke.
Det er bare noen få sykdommer, typ 5. Barnesykdom og vannkopper som virkelig skal unngås, samt at man kan bli veldig dårlig av influensa i tredje trimester.)

God bedring

Fryktelig slitsomt å bli syk mår man er gravid, da man helst ikke skal ta noe av det som gjør at man føler seg liiitt bedre, typ ibux og zyx...off, har heldigvis sluppet unna enn så lenge , men vet det nok snart vil komme.. så ikke noe farlig vare utrolig slitsomt:banghead:

Back
Topp