sykdom /bhg/når /hvor lenge /være hjemme

MiaDenPia

Elsker forumet
lillingen fikk noen prikker rundt om i begynnelsen forige uke , han var i bhg hver dag tom torsdag, jeg tenkte ikke noe over det, vi var just i syden så kunne jo være mygg stikk,

men på torsdag ringte bhg og bemerket det og lurte på om det kunne Være vannkopper og jeg hentet ham og har hatt ham hjemme siden, men mannen synes ikke de ser ut som vannkopper, er små røde prikker , hevet, nesten som om van tar en tynn pensel med tykk maling på å setter en prikk ...

formen til minsten har Vært god hele uken

prikkene har nå vært der en uke men har ikke økt i antall siden torsdag

bør han Sees av lege eller kan han i bhg nå?

E det ingen gulaktig prikk i midten?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser sånn ut, og er på armer, rygg , mage , lår , ansikt

Eg tror det e vannkopp altså. Tror eg ville oppsøkt lege for å få det bekrefta. Kjipt å holde hjemme i ukesvis om det e myggstikk. Har det vært noe feber eller slapphet i forkant? Sånn 2-3 dager før det komt?

Ingen feber har målt hver morgen siden de ble oppdaga kom 2 dager etter vi kom hjem fra syden , ingen endringer i utseende heller, ca 10 stykk i alt

Ta det opp med legen :)

Ingen feber har målt hver morgen siden de ble oppdaga kom 2 dager etter vi kom hjem fra syden , ingen endringer i utseende heller, ca 10 stykk i alt

Merkelig. Tviler på barnehagen vil ta i mot han før dere får sjekka opp i det. Hadde hvertfall ikkje tatt i mot han her. (De e så strenge). Ring endten legen eller helsesøster. Håper de kan svare deg :)

Det kan ikke være en form for varmeutslett da i og med at det kom rundt den tiden dere var i syden? Er jo kanskje greit å få sjekket det uansett hvis han har hatt prikkene en stund. Men i og med at allmenntilstanden er bra og at han ikke har hatt noe feber, så høres han jo igrunnen frisk ut :)

Når mi hadde vannkopper var hu frisk hele tiden og hadde heller ikke mange prikker. Beste er nok å sjekke med legen :) For å få bekrefta/avkrefta :)

Back
Topp