Sykdom 2009 kontra 200X

Kal-El

Forumet er livet
Se bort i fra det dere tror har vært H1N1/svineinfluensa: Er det noen som mener de har vært abnormalt mye/lenge syk i år (i forhold til tidligere år) med enten/og/eller: forkjølelse,halsbetennelse,ørebetennelse,bronkitt/lungebetennelse,bihulebetennelse osv?

Dette inkluderer også oppfattelsen av hvor mye/lenge/ofte venner,slekt i nærheten osv. har vært syke med de noe av det samme.

Ja, jeg har hvert mye dårlig det siste halv året av 2009 med feber, forskjølelser, bihulebetennelser, halsbetennelser, øreværker, bronkitt...

Og jentungen har hvert mere dårlig hele 2009 enn når hu starta i barnehagen i 2008.. Noe kan jo skyldes astmaen, men hu har jo gått mye bedre medisinert i 2009 enn 2008..
Men det har hvert forskjølelser, feber, 7 øreværker, og ellers bare slapp og dårlig..  I perioder har hu hvert så lite som kanskje 5-6 dager i barnehagen i mnd[&:]

Satser på at det blir mindre sykdom i år ja[:D]

Satser på at det var dette du lurte på[8D]

vi har vært mindre syke siste halvåret enn vanligvis.hadde ikke de berømte rundene på høsten.Første halvår 2009 var vel som vanlig

På jobben er det 30 ansatte, vi har aldri hatt så mye sykdom som nå og da snakker jeg ikke om svineflu men alt annet av betennelser i øre, hals, lunger/bronkier, hodepine, svimle og streptokokker både her og der. Vi hadde tre tilfeller av svineflu men der fikk vi stoppa smitten så det henger ikke på greip.

Hjemme her har vi hatt et år UTEN LIKE med sykdom. Sambo med atypisk lungebetennelse som det tok 6 uker å finne og 7 uker til å bli kvitt[:-] Jeg har hatt forkjølelse i 3 mnd og streptokokker. Datteren vår hals, øre og lungebetennelse... Er det mulig???? Og vi er egentlig en sånn familie som blir sjeldent syke! Nå føler vi oss så utslitt og matte både jeg og sambo etter dette året som gikk.

Hva er din teori Kal-El?[:)]

ORIGINAL: Guerlain

Føler meg bestandig syk jeg[8|]

Kan igrunn ikke huske når jeg sist følte meg frisk[8|]

Enig. Er det ikke magesår, så er det halsbetennelse, er det ikke halsbetennelse så er det ørebetennelse. Osv.

Har vert frisk i hele fjor..

ORIGINAL: Leatroll
Hva er din teori Kal-El?[:)]

Jeg har jo selvfølgelig en teori.

Sykehus har noe som heter gul stafylokokker. En multirestistant bakterie som kun finnes på sykehus. Nyere forskning har vist at årsaken til dette er mye grunnet bruk av desinfiserende. Hovedtanken bak desifiniserende er at det tar knekken på alle mikrober der og da, og slikt sett på kort sikt er det effektivt. Men på lang sikt kan enkelte bakterier overleve møtet med desinfiserende midler og dermed utvikle seg til superbakterier som er resistante mot det meste, inkl. antibiotika selv om disse bakteriene aldri har vært utsatt for antibiotiske midler.

Dette var sykehus, men nå siste 6 mnd så har jo hele Norge blitt som på et sykehus, alle hjem har fått desinfiserende midler på baderommet, alle arbeidsplasser har begynt å bruke det m.m. Altså langt flere steder nå hvor bakterier kan ligge i kontakt med desinfiserende og utvikle multirestistens mot antibiotika og andre medisiner generelt, rett og slett fordi å overleve møtet med desinfiserende som er det sterkeste av det sterke krever at bakterien oppruster seg mot det aller meste.

Kun en teori.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=597302

Back
Topp