Syk?

Anleggsfrue

Betatt av forumet
Junilykke2018
Når vi sto opp i dag var gutten helt frisk, men etter ca 1-2 timer begynte han og hoste å nyse, det gikk så over men er nå tett i nasen... han har ikke feber, litt klengete men ikke grinete... Er dette normalt eller er den begynnelse på forkjølelse? Ef førstegangs så tanken på at han kan eller er forkjøla gjør meg redd.. noen tips for hva jeg kan gjøre videre nå?

Ha bøker under hodebeina på sengen (da tetter det ikke like fort til), kjøp saltvannsdråper om du ikke ammer. Ammer du, ha morsmelk i nesen om den blir tett. Vanskelig å få til, så sikkert like greit med saltvann. De små skal jo ikke ha feber, så får han feber ville jeg tatt en sjekk hos legen. Ha stikkpiller 0-4mnd klar. =)

God bedring=)

Var med legen i helgen. Hadde 37.7 og var tett. De er veldig opptatt så små ikke skal ha feber. Spesielt de under 6 uker. Vi fikk åpen retur til Ullevål om feber skulle stige ( noe den ikke gjor) skulle gi Paracet om det blei høyere enn 38 grader. Hev hodedel på seng og gi saltvann ampulter. God bedring [emoji5]

Når vi sto opp i dag var gutten helt frisk, men etter ca 1-2 timer begynte han og hoste å nyse, det gikk så over men er nå tett i nasen... han har ikke feber, litt klengete men ikke grinete... Er dette normalt eller er den begynnelse på forkjølelse? Ef førstegangs så tanken på at han kan eller er forkjøla gjør meg redd.. noen tips for hva jeg kan gjøre videre nå?
Åssen gikk det? Er selv førstegangs og nå har lille tilsvarende symptomer. Ikke tett i nesa da, men hoster og slimer litt.

Var med legen i helgen. Hadde 37.7 og var tett. De er veldig opptatt så små ikke skal ha feber. Spesielt de under 6 uker. Vi fikk åpen retur til Ullevål om feber skulle stige ( noe den ikke gjor) skulle gi Paracet om det blei høyere enn 38 grader. Hev hodedel på seng og gi saltvann ampulter. God bedring [emoji5]
Kjenner jeg er så usikker, lille har blitt ordentlig snørrete i løpet av natten, hoster og nyser innimellom men ikke så mye. Tok temp på 37,7 og en time etterpå 37,9. Ringte legekontoret men fikk kun beskjed der om at feber helt opp i 40 var normalt på de små, å se ann i løpet av dagen og ta kontakt igjen om jeg ble bekymret eller tempen steg mye mer. 37,9 er jo ikke feber, men jaggu tett nok når han ikke er mer enn 7 uker i morgen synes jego_O

Kjenner jeg er så usikker, lille har blitt ordentlig snørrete i løpet av natten, hoster og nyser innimellom men ikke så mye. Tok temp på 37,7 og en time etterpå 37,9. Ringte legekontoret men fikk kun beskjed der om at feber helt opp i 40 var normalt på de små, å se ann i løpet av dagen og ta kontakt igjen om jeg ble bekymret eller tempen steg mye mer. 37,9 er jo ikke feber, men jaggu tett nok når han ikke er mer enn 7 uker i morgen synes jego_O

Hun min har fått falsk krupp nå, hoster fælt. Her snakker vi stygg hoste :/
Jeg har fått de til å lytte på mi fler ganger. Men de sier det samme hver gang da. At det sitter i øverst, og hun puster uanstrengt. Drikker å spiser bra, så da må det bare gå sin gang. Det de er redd for er rs virus. Meeen får han over 38 ta kontakt med lege. De er mye mer forsiktig med de under 3 mnd, og spesielt de under 6 uker. Har du saltvannsampulter og nesesuger?? Du vet det nok, men hev sengen hans ved hodet, samme i vognen!
Og jeg tenker, det skader aldri med en sjekk, om ikke annet roet mammahjertet!

Back
Topp