Syk :(

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvor lenge kan man gå uten å få i seg særlig med mat?

Har blitt skikkelig dårlig her, med diare og klarer ikke få i meg mer enn et par loffeskiver og kanskje noen druer iløpet av en dag.
Startet på onsdag kveld og aner ikke om det er virus eller matforgiftning eller hva det kan være.

Jeg hadde omgangssyke for to uker siden. Startet natt til mandag og holdt på til onsdag. Kastet opp og hadde diaré om hver andre. Alt jeg fikk i meg kom ut og opp igjen. Til og med væske, de første dagene! Men det går veldig fint med baby. Det er deg det går utover. Babyen tar næringa den trenger. [emoji4] bare få i deg masse væske. Viktig!!! God bedring [emoji8]

Drikker det jeg orker. Ikke så mye som frister, men caprisonne gjorde ihvertfall litt godt. Sjekket vekta i dag og, for syns magen min har krympet så mye, og har gått ned 0,6 kg på 2 dager nå :/

Har heldigvis ikke kastet opp noe, men håper ikke det blir langvarig.

Huff. Håper det gir seg snart. Jeg gikk ned 1 kg på de dagene. Men det går seg til så fort man blir bedre og matlysten kommer litt og litt. Hos meg var det bare farris med eple/solbær som fristet. [emoji28] så hvis caprisonne gjør deg godt, er det bare å kjøre på!

Uff, god bedring![emoji173]
Ting som hjelper å binde magen; mariekjeks, sprite, kokt ris og blåbærsyltetøy [emoji4]

Det er ingen fare å ikke spise, men prøv å få i deg litt væske, det er det som er viktig :) God bedring.

Takk dere. Tenkte jeg skulle prøve å spise litt suppe i dag, ellers går det i loff, druer og kjeks. Hehe
Og juice.

Ser ut som det kanskje går riktig vei da. Har ikke samme smertene i dag, bare flere doturer. Samboer
mistenkte kanskje gallestein, men ikke godt å si.
Kjenner godt med liv fra lille ihvertfall [emoji170]

Last edited:
God bedring! Håper det ikke er gallestein.

God bedring! Håper det ikke er gallestein.
Takk [emoji173]️
Hadde vært bedre med omgangssyke.
Prøvde meg på litt suppe nå, men måtte gi meg etter et par skjeer fordi smertene kom tilbake og keg måtte legge meg ned :/

Takk [emoji173]️
Hadde vært bedre med omgangssyke.
Prøvde meg på litt suppe nå, men måtte gi meg etter et par skjeer fordi smertene kom tilbake og keg måtte legge meg ned :/
Ja, heller det. Kanskje en tur til legen er lurt?

Ja, heller det. Kanskje en tur til legen er lurt?
Mulig jeg må det nå ja, men gidder ikke legevakta en lørdagskveld, så ringer heller evnt i morgen eller fastlegen på mandag. Får se an formen i morgen.

Tilstrekkelig væske gjennom hele dagen, type et par slurk om gangen, gjerne ikke til måltid. Små men hyppige måltider/spis det du klarer til alle måltider. Helst kalde måltider da varmmat lukter mer. Juice og druer kan være lakserende, juice kan evt gi sur oppstøt. Men det kjenner du jo på selv. Lufte rom, frisk luft = mindre kvalme.
Det er de mest fulgte tipsene som blir praktisert av pleiere. Ønsker deg god bedring:)

Tilstrekkelig væske gjennom hele dagen, type et par slurk om gangen, gjerne ikke til måltid. Små men hyppige måltider/spis det du klarer til alle måltider. Helst kalde måltider da varmmat lukter mer. Juice og druer kan være lakserende, juice kan evt gi sur oppstøt. Men det kjenner du jo på selv. Lufte rom, frisk luft = mindre kvalme.
Det er de mest fulgte tipsene som blir praktisert av pleiere. Ønsker deg god bedring:)

Takk for tips. Er ikke særlig kvalm da, og ingen sure oppstøt e.l. heldigvis. Kun diare og smerter i mellomgulvet. Smertene var borte tidligere i dag, men kom tilbake etter 2 skjeer med suppe, så eneste jeg har klart å få i meg siden onsdag ettermiddag er juice, druer (dog ikke mange), noen loffeskiver og vann.

Jeg blander farris og eplejus, det binder magen! Funker her iallfall. Hadde omgangssyke med diare for tre uker siden jeg også. Etterpå gikk jeg rett over på feber, sår hals, hoste osv. Babyen har det fortsatt finfint [emoji171] var ganske dehydrert, men det kom seg etterhvert. Nå mistenker jeg uvi, da det svir veldig når jeg tisser.. aldri hatt det før, så litt usikker. Kjennes ut som jeg tisser glasskår[emoji85]

Jeg blander farris og eplejus, det binder magen! Funker her iallfall. Hadde omgangssyke med diare for tre uker siden jeg også. Etterpå gikk jeg rett over på feber, sår hals, hoste osv. Babyen har det fortsatt finfint [emoji171] var ganske dehydrert, men det kom seg etterhvert. Nå mistenker jeg uvi, da det svir veldig når jeg tisser.. aldri hatt det før, så litt usikker. Kjennes ut som jeg tisser glasskår[emoji85]

Tisser du glasskår så er det nok uvi [emoji17] been there done that...
Er lett å få det hvis man ikke drikker nok, du kan prøve å drikke masse for å få det ut men er nok greiere med en legetur og antibiotika. Jeg kjenner symptomene tidligere nå så jeg klarer å drikke det bort [emoji4]

Huff da. Kan høres ut som uvi ja. Er nok lurt å komme seg til legen å få antibiotika. Håper det går fort over.

Har fått i meg en yoghurt og loff med ost på til frokost i dag uten å få vondt i magen. Håper det fortsetter slik.

God bedring :) Om smertene fortsetter ville jeg sjekket det ut. Eventuelt tatt en frekk en og ringt føden da du er bekymret for smerter.

Når jeg tenker meg om, så hadde jeg noe lignende i februar kom jeg på. Hadde kjempe vondt i magen. Trodde først det var blindtarmsbetennelse. Klarte ikke stå oppreist/rette opp overkroppen. Og skikkelig diaré. Etter hvert måltid. Holdt på i to-tre dager. Ga seg den dagen jeg hadde tenkt meg til legen [emoji28] heldigvis!!

Back
Topp