Syk

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
God morgen jenter!

Jeg begynte Lørdag kveld med feber (38-38,5), vondt hals, tungt verkende hode og stiv kropp.

Har tatt flere paracet og synes ikke jeg har blitt så mye bedre. Vanligvis ville jeg ikke vært bekymret, men tenker jo på den lille i magen.
Når ville dere oppsøkt lege?

Såpass lav feber tyder vel ofte på virus.... i hvert fall på meg. Er det bakterier som kan brukes antibiotika mot før jeg godt over 39. Men det kan jo hende du er annerledes. Jeg hadde det litt slik i ca 3-4 daget forrige uke så gikk det over.

Masse god bedring!!

(Og er du i tvil ringer du legekontoret og hører hva de sier)

Såpass lav feber tyder vel ofte på virus.... i hvert fall på meg. Er det bakterier som kan brukes antibiotika mot før jeg godt over 39. Men det kan jo hende du er annerledes. Jeg hadde det litt slik i ca 3-4 daget forrige uke så gikk det over.

Masse god bedring!!

(Og er du i tvil ringer du legekontoret og hører hva de sier)

Takk for svar :-)

Fikk høre av legen at det var spesielt ved feber at man måtte ta kontakt - men ville ringt hvis du er usikker.

Kjenner jeg er på vei til å bli forkjølet selv.. grumsete i halsen, rennende nese og ør i hodet >< perfekt. Prøver å løse det med vann, cvitaminer og paracet (optimist ;) )

Ønsker deg masse god bedring i alle fall

Fikk høre av legen at det var spesielt ved feber at man måtte ta kontakt - men ville ringt hvis du er usikker.

Kjenner jeg er på vei til å bli forkjølet selv.. grumsete i halsen, rennende nese og ør i hodet >< perfekt. Prøver å løse det med vann, cvitaminer og paracet (optimist ;) )

Ønsker deg masse god bedring i alle fall

Alltid viktig og være optimist! Jeg og var så fornøyd, for jeg har ikke vært syk tidligere i vinter! Men det måtte jo komme [emoji27]

Samme her, begynte tirsdag så håper ejg snart har ridd den stormen av. Men det har ikke vært noe stas altså. Og selv om jeg har vært uggen, men ikke kastet opp tidligere i svangerskapet, har jeg nå kastet opp, onsdag, fredag og søndag.. Tror det var en miks med vanlig uggen grunnet gravid og så forkjølet på toppen.

Riktig god bedring!

Da jeg var på det verste forrige uke lagde jeg meg te. Raspet litt ingefær, safta fra ca en halv sitron og honning(smak til). La dette koke i 5-10 min. Hjelpa veldig på meg [emoji16]

Var på legevakta i helga, og fikk beskjed om at jeg kunne ta 2 paracet (2×500mg) 4 ganger daglig i ei uke før det var nødvendig å ta kontakt med lege. Det er jo mer enn hva som står på pakka :)

Var på legevakta i helga, og fikk beskjed om at jeg kunne ta 2 paracet (2×500mg) 4 ganger daglig i ei uke før det var nødvendig å ta kontakt med lege. Det er jo mer enn hva som står på pakka :)
4 gram paracet er maksdosen av hva som er anbefalt av paracet i døgnet pga leveren. De var supernøye med det da jeg brakk ankelen og måtte dopes en stund. Men da var jeg jo ikke gravid. Men paracet et jo ok for gravide.

Alltid viktig og være optimist! Jeg og var så fornøyd, for jeg har ikke vært syk tidligere i vinter! Men det måtte jo komme [emoji27]
Jaja, greit å ha trua ^^

Har dessverre vært en del syk allerede, blir gjerne sånn med barnehagebarn i hus ;)

Back
Topp