Syk

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Skal være forlover i bryllup i dag:) Fikk tidligere i uken påvist virusinfeksjon i lungene. Kun hosteanfall og dårlig allmenntilstand. Nå våknet jeg selvfølgelig med over 39 i feber og har hatt hosteanfall hele natta. Ringte legevakt og der sa de at jeg kunne ta 1g paracet og 500mg ibux samt cosylan(har det liggende). Sykepleier mente det ikke var farlig i så små mengder, men jeg vet ikke helt om jeg tør. Skal jeg klare bryllupet uten hosteanfall og med såpass høy feber så burde jeg vel kunne stole på at det sykepleier på akutten sa, eller? Hva hadde dere gjort?

Gravide skal IKKE ha ibux!!!!

Ibux er ikke anbefalt hos gravide..

Jeg ville prøvd å klart meg uten Ibux. Det skal absolutt ikke brukes i tredje trimester, og bør ikke brukes i første eller andre trimester hvis det ikke er strengt nødvendig. Hvis du likevel må bruke det, bør dosen være lavest mulig og behandlingstiden kortest mulig.

God bedring!

Hvor langt er du på vei da?
Ibux skal helst ikke brukes i første og siste del av svangerskapet. Men som Løvesnuppa skriver, sier leger at om det er nødvendig, dosen er lav, og behandlingstiden kortvarig, kan det brukes.

Jeg fikk også vite på legevakten, som ringte gynekolog og fødsel på sykehuset, at dette kunne jeg ta ved lungebetennelsen. Det samme med astma medisin han ville gi meg; det er visst avhengig av doser og varighet.

Noe legen min også sier om bly eksponeringen min på jobb, i første trimester. Det skal store doser til, over lang tid.

Men du må velge selv. Ikke ta det over flere dager iallfall.

God bedring!!! :)

Jeg tror jeg heller hadde tatt 2 paracet enn å ta en av hver... Håper du kommer ok gjennom dagen. Masse god bedring :-)

Jeg hadde nok også heller tatt 2 paracet enn en av hver.
Håper du klarer deg glennom dagen ja.
Ikke noe morro å være syk når en har en slik "jobb" å gjøre.
Masse masse god bedring til deg :)

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Dette står i felleskatalogen ang ibux :)
God bedring ;)

Hvor langt er du på vei da?
Ibux skal helst ikke brukes i første og siste del av svangerskapet. Men som Løvesnuppa skriver, sier leger at om det er nødvendig, dosen er lav, og behandlingstiden kortvarig, kan det brukes.

Jeg fikk også vite på legevakten, som ringte gynekolog og fødsel på sykehuset, at dette kunne jeg ta ved lungebetennelsen. Det samme med astma medisin han ville gi meg; det er visst avhengig av doser og varighet.

Noe legen min også sier om bly eksponeringen min på jobb, i første trimester. Det skal store doser til, over lang tid.

Men du må velge selv. Ikke ta det over flere dager iallfall.

God bedring!!! :)
er 20 uker nå. Tok 200mg ibux og 500mg paracet - gikk helt fint etter det heldigvis :)

Hvordan gikk det for deg i bryllupet?

he he- ser den- en gd latter forlenger livet!

Nei, har ikke blitt så mye bedre, men feberen er borte:) Legen sa det kunne sitte i en ukes tid. Bare slappe av og ta det med ro.

Nei, har ikke blitt så mye bedre, men feberen er borte:) Legen sa det kunne sitte i en ukes tid. Bare slappe av og ta det med ro.
Huff da :(
Jeg har nå slitt med denne forkjølelsen i over 2 uker :(
Den er endelig begynt å slippe taket og jeg får både puste og sove om nettene, er det ikke herlig.
Masse god bedring til deg :)

Back
Topp