Syk under fødsel?

TuridH

Forelsket i forumet
Jess! Jeg hadde termin på onsdag og onsdag var dagen da jeg begynte og bli syk..

Siste to dagene har det bare blitt verre og verre, og nå er det nesten så jeg ikke orker og lette meg ifra sofaen..

Så det jeg lurer på.. Var noen som sa at så lenge man er syk setter ikke kroppen i gang med noen fødsel.

Er det noen her som har vert syke under fødsel, eller ligger det noe i den påstanden? [;)]

Jeg fikk innfluensa dagen føre jeg hadde termin, men fødte ikke føre jeg var så å si frisk igjen, med andre ord 11 dager etter termin..[:)]
Men jeg kjenner ei som hadde omgangsyke da hu fødte!!!![&:]
Og ei som mora mi kjenner hadde skikkelig influensa da hun fødte,
så det skjer at man føder selv om man er syk..

Uff, jeg vil bli frisk!! [&:]

jeg fekk krafitg bronkitt under svangerskapet, ble aldri kvitt hosten og var små syk rett før jeg føddte..[:)]

God bedring, håper du blir bra igjen [:)]

Men hvordan syk er du?

Fikk selv alvorlig svangerskapsforgiftning, men hadde jeg vært "uviten" nok hadde jeg trodd det var spysyken. De på føde/barsel ville ikke ha meg inn fordi de mente jeg bare hadde blitt syk, men viste seg senere når jeg forlangte å komme inn at jeg hadde SF.

Jeg var syk. Hosta slim og hadde knallgrønt snørr[:-]
Jeg hosta MYE! Og det var grusomt! Hosta under riene, hosta med etterrier, hosta med sting[&o] Kjentes ut som om jeg revna på nytt maaaange ganger[&:]

Og etter fødsel har man som regel null kontroll der nede, så jeg hosta så jeg tissa meg ut[:-] Skikkelig også! Mange ganger!

Takk gud for bleiene på sykehuset altså[8D]

Litt morro dette temaet dukket opp, for jeg har 2 venniner som har ligget med influensa rundt termin, men barnet har latt vente på seg til dem er friske igjen![:D]

ORIGINAL: *April*

Men hvordan syk er du?

Fikk selv alvorlig svangerskapsforgiftning, men hadde jeg vært "uviten" nok hadde jeg trodd det var spysyken. De på føde/barsel ville ikke ha meg inn fordi de mente jeg bare hadde blitt syk, men viste seg senere når jeg forlangte å komme inn at jeg hadde SF.

Nei, fikk press for brystet og litt hoste natt til mandag, onsdag utviklet det seg til snørr og gøgg, og i dag våknet jeg med snørr, hodepine, halsvondter og verk i ene øret... Så det er nok en kraftig forkjølelse eller en mild influensa.. [:'(]

var ganske forkjølt da ej fikk førstemann. men ej har vært syk rett før ungane ble født. syns å ha hørt at man kan bli forkjølt rett før ungen kommer, så kansje ikke det at kroppen venter, men man blir syk rett før???? tror nok vi aldri kommer til å bli klok på kordan kroppen funker!!!!!!!!!!!!!!

Jeg var dritforkjøla da jeg fødte. [:'(] Godt jeg fødte i rakettfart, hadde skikkelig sår hals og tett nese og tung i hodet. [>:] Kom oss ikke ut døra før han var ute. 

NORMALT sett  vil kroppen " vente" med å føde til du er frisk igjen(sa min jordmor iallefall)

Så du får satse på det[:)]

Back
Topp