Syk..Paracet..

Linnsi86

Glad i forumet
Nå slå sykdom til hos meg for andre gang,denne gang med feber,hodepine og hoste. Er nok influensa. Jeg har lest en del om bruk ab Paracet,men jeg syntes det er fælt å ta det til tross for studier og anbefalinger. Lesten at å gå med feber eller andre smerter er ikke bra for mor og barn,så tok meg en Paracet 500mg i sted. Hater å være syk.. Andre som føler det slik når de må ty til Paracet??

Lå med 41 i feber med influensa ule 17 i svangerskapet. Tok Paracet jevnlig for å holde feberen nede. Prøver å unngå med feber er farligere enn Paracet er

Sitter utrolig langt inne å ta noe som helst nå når jeg er gravid. Måtte ta ett par når jeg lå nede for telling i 3 uker med influensa. Jeg sliter med migrene, men prøver alt mulig annet før jeg tyr til Paracet. Men, som legen sa til meg; det er større risiko for frøet om jeg ikke har det bra (feber el. migrene) enn å ta Paracet. Bare en ikke bruker mer enn anbefalt dose.

Riktig god bedring!!

Enig i at det sitter langt inne å ta tabletter når en er gravid. Tror det er bra å være litt skeptisk, men både Paracet og Paralgin forte kan tas uten problemer i følge legen. Paralgin forte feks ved migrene. Jeg har tydd til Paracet to ganger ila disse ukene og det går nok veldig bra. Heller ta en Paracet enn å gå med feber :-)

Jeg har vært min del syk i dette svangerskapet (først en runde halsbetennelse for senere å få en kraftig influensa).

Fikk penicillin for halsbetennelsen. Ble fort frisk da men hadde vært syk lenge før det. Gikk til lege da det toppet seg med feber og jeg ikke tørr å ta Paracet.

Senere når jeg fikk influensa så hang det i i over 3 uker til sammen. Led meg igjennom det ved å sove mye og hvilte så mye jeg kunne. Heldigvis er mannen min super og hjelper med alt når jeg ikke klarer ❤️ Det ble en Paracet i løpet av influensaperioden min da jeg følte meg dødssyk av feber og hadde vondt i hele kroppen.

Jeg vet at man ikke skal høre på alt man leser men jeg er i utgangspunktet skeptisk til all medisin og når jeg tidligere fikk høre om at de strengt tatt ikke helt vet senvirkningen av paracetbruken så stoppet det deg helt for meg og bruk av Paracet.

Ringte legen no,forklarte at jeg hadde feber og mye slim fra halsen og nesen. At jeg verker i hele kroppen m( influensa) fikk beskjed om å holde sengen.. Så ikke så mye hjelp å få der.
Kunne tenk meg å ta en CRP osv:-) men jeg ringer dem igjen om jeg blir verre.

Lå med 41 i feber med influensa ule 17 i svangerskapet. Tok Paracet jevnlig for å holde feberen nede. Prøver å unngå med feber er farligere enn Paracet er
Takk. Jeg føler det samme. Jeg har høy feber og er så absolutt nede for telling. Jeg holder meg innenfor anbefalingene. I dag hadde jeg 38,4 og da tok jeg en Paracet 500.
Skal no holde ut til kvelden,måle igjen og er den like høy tar jeg to.
Gjorde det i går og fikk sovet godt og følte meg en del bedre enn i går.
Det er skummelt og ekkelt å ta tab. Men leser mye om å ikke tøye strikken ang feber,smerter osv. Det er full fres i magen i så fall:-) nurket er mer robust enn hva jeg tror;-) men jeg er Sefølgelig veldig forsiktig og tar kun når jeg føler jeg må/bør.

Takk. Jeg føler det samme. Jeg har høy feber og er så absolutt nede for telling. Jeg holder meg innenfor anbefalingene. I dag hadde jeg 38,4 og da tok jeg en Paracet 500.
Skal no holde ut til kvelden,måle igjen og er den like høy tar jeg to.
Gjorde det i går og fikk sovet godt og følte meg en del bedre enn i går.
Det er skummelt og ekkelt å ta tab. Men leser mye om å ikke tøye strikken ang feber,smerter osv. Det er full fres i magen i så fall:-) nurket er mer robust enn hva jeg tror;-) men jeg er Sefølgelig veldig forsiktig og tar kun når jeg føler jeg må/bør.
Nå er det ikke meningen å fornærme noen på noen som helst måte, men dette rundt Paracet og å holde seg unna alle slike ting i svangerskapet er etter min mening hysteri. Selvfølgelig mener jeg ikke at man skal knaske på det som om det er godteri, men kan ikke understreke nok at man ikke trenger å være engstelig for å ta Paracet, spesielt ved feber.

Som du sier så tåler den lille i magen en del :) men vær ikke redd for å ta Paracet når du kjenner feberen stiger.
Husker jeg var helt fra meg når jeg var syk, men legene (ja, i flertall ;) ) sa at det aller viktigste var å holde feber nede.

Har i dag tatt Paracet på grunn av hodepine. Jeg har to barn å ta meg av så for min del er det viktig å kunne fungere i hverdagen selv om jeg er gravid, og jeg regner med jeg ikke er alene om det :)

Full fres i magen her også selvom jeg har vært sjuk nesten hele svangerskapet så langt :D

Nå er det ikke meningen å fornærme noen på noen som helst måte, men dette rundt Paracet og å holde seg unna alle slike ting i svangerskapet er etter min mening hysteri. Selvfølgelig mener jeg ikke at man skal knaske på det som om det er godteri, men kan ikke understreke nok at man ikke trenger å være engstelig for å ta Paracet, spesielt ved feber.

Som du sier så tåler den lille i magen en del :) men vær ikke redd for å ta Paracet når du kjenner feberen stiger.
Husker jeg var helt fra meg når jeg var syk, men legene (ja, i flertall ;) ) sa at det aller viktigste var å holde feber nede.

Har i dag tatt Paracet på grunn av hodepine. Jeg har to barn å ta meg av så for min del er det viktig å kunne fungere i hverdagen selv om jeg er gravid, og jeg regner med jeg ikke er alene om det :)

Full fres i magen her også selvom jeg har vært sjuk nesten hele svangerskapet så langt :D
Takk

Du har nok rett:-) det er ikke så lett å være førstegangsfødende,usikker og redd. Men no er temp min 38.2.. Så tar to Paracet og legger meg.
Håper jeg våkner mye bedre i morgen:-) takk for råd og tips og får å berolige meg litt..
Det er godt med andres erfaringer :-)

Du har nok rett:-) det er ikke så lett å være førstegangsfødende,usikker og redd. Men no er temp min 38.2.. Så tar to Paracet og legger meg.
Håper jeg våkner mye bedre i morgen:-) takk for råd og tips og får å berolige meg litt..
Det er godt med andres erfaringer :-)
Null stress :)
Masse god bedring!! Sov MASSE ;)

Back
Topp