Syk og tørre bleier

Vinterstorm

Gift med forumet
Mailykke <3
Min gutt på 2 år ble i går etter middag fanget av omgangssyken. Han kastet opp veldig mye og alt som gikk inn, gikk ut. Han fikk ny bleie før han kastet opp, sånn rundt kl fire i går ettermiddag. Da jeg skiftet før vi skulle legge oss i 22-tiden så var det ikke en dråpe tiss å se tross mye væskeinntak, men alt kom jo opp.

Så snakket jeg med legevakten for å høre om tips, og fikk beskjed om å gi drikke i små porsjoner. Gjorde det, men noe kom opp allikevel. Skulle la det gå et par timer til og hvis bleien var fortsatt helt tørr så skulle vi ta kontakt. Sjekket da i ett-tiden som vi fikk beskjed om og da var det kommet litt tiss. Ikke mye. I morges kom diarebleie, men fortsatt ikke mye tiss som jeg kunne se. Dette var i åtte, halv ni-tiden. Fkk spist litt eple som har hold seg mest inne. Nå sjekket jeg bleien igjen og den var knuske tørr. Han har sovet siden i morges og sover ennå.

Hva ville du gjort? Er det ikke mye å tenke på ettersom han hadde litt tiss i natt? Han er jo veldig slapp...

(sorry at dette ble langt, men måtte forklare litt..håper noen kan svare:)

Vi hadde dette tidligere i vinter. Hos legen fikk vi beskjed om at hun måtte ha våt bleie iløpet av 6 timer. Dro på legevakten, der fikk vi beskjed om at de ikke gjorde noe før det har gått 24! timer. (Alt for lenge syntes jeg da).
For å få opp veskebalansen måtte vi sprøyte gem i munnen hennes vært 5 min. i 1 time. Vi blandet ut gemen med blåbærsaft for å få litt bedre smak.  Ble bedre dagen etter.
Hadde ikke nølt med å ta kontakt igjen hvis han fortsatt er slapp, de ser nok på allmenntilstanden og.
God bedring !

tari skrev:
Vi hadde dette tidligere i vinter. Hos legen fikk vi beskjed om at hun måtte ha våt bleie iløpet av 6 timer. Dro på legevakten, der fikk vi beskjed om at de ikke gjorde noe før det har gått 24! timer. (Alt for lenge syntes jeg da).
For å få opp veskebalansen måtte vi sprøyte gem i munnen hennes vært 5 min. i 1 time. Vi blandet ut gemen med blåbærsaft for å få litt bedre smak.  Ble bedre dagen etter.
Hadde ikke nølt med å ta kontakt igjen hvis han fortsatt er slapp, de ser nok på allmenntilstanden og.
God bedring !

Takk for svar:) Han våknet litt nå og spiller ipad;) Har ikke kastet opp siden i morges, så satser på det ordner seg, men følger med:)

Liam ble dehydrert for et par mnd siden og da var bleiene tørre, han drakk ingen ting og hadde diare og oppkast. Han ble veldig tørr på leppene, kom ikke tårer når han gråt heller og utrolig slapp..

Sjekk heller en gang for mye

Back
Topp