Syk og svak

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Da har vesla blitt ordentlig syk for første gang. Hun fyller 10 mnd om få dager.

Det begynte med rennende nese. Deretter kom hosten og så litt feber. Hadde feber på 38,2 i går. Formen er upåklagelig, og hun er som hun pleier- bortsett fra hosten. Det høres så vondt ut, spesielt på natten. Vanskelig å puste med tett nese.
Heldigvis har det gått veldig fint, enda.

Noen andre med forkjøla barn?
Har dere gjort noe lurt?
Her har vesla litt nedsatt matlyst, så tips til smakfull mat tas mer enn gjerne imot;)
 
Her er det noe av det samme om dagen. Lillegutt har rennende nese, hoste og feber. Veldig dårlig matlyst også, det er bare frukt som frister, han vil helst ha banan, pære og druer. Formen er litt opp og ned, i perioder leker han fint, men det blir mye sutring også. Jeg sitter gjerne på gulvet når han leker og da kommer han veldig ofte bort og legger hodet i fanget mitt og vil kose. I dag har han sovet mer enn vanlig, de andre dagene har han sovet mindre fordi det har plaget han (men han får også tenner nå)

Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, men masse god bedring til jenta di, det går nok snart over igjen :)
 
Huff, her hadde vi en runde etter nyttår. Ikke så mye man kan gjøre, annet enn å ta tida til hjelp. Men godt allmenntilstanden er bra, og at hun er som hun pleier. Her gikk han litt ned i vekt de 2ukene han var som verst med forkjølelsen. Og jeg skjønner dem godt, mat er jo ikke noe godt når man er ikke er frisk. Anbefaler mye drikke (det vet du nok), og mat som hun liker godt. Grøt og fruktmos er lett å spise/svelge. Nesedråper/spray med saltvann for å åpne opp systemet. Og eventuelt heve hodeenden på senga. Jeg har brukt å stable bøker under under fotene på senga for å heve den litt :) God bedring til vesla :)
 
Stakkars lille gullet.... Får håpe det går fort over og at hun snart er helt frisk igjen.

Det er dessverre veldig vanlig å bli endel syk når en begynner i barnehage eller dagmamma.

Det vi har gjort når snuppa har vært syk her, er heve sengebunnen og noen dager har hun havnet oppi senga vår. Nesespray og saltvann spray er gode å ha. Hun har heller ikke noe matlyst, men frukt og smoothie har gått ned. Ellers gi rikelig med drikke. Utvannet juice gikk tilslutt ned her!
 
Tusen takk for gode råd. Hun hoster så hun nesten brekker seg stakkars...
Er det normalt ?

Gav henne en stikkpille til kvelds og har hevet sengen , håper hun rister det fort av seg. Lille gullet:(
 
Tusen takk for gode råd. Hun hoster så hun nesten brekker seg stakkars...
Er det normalt ?

Gav henne en stikkpille til kvelds og har hevet sengen , håper hun rister det fort av seg. Lille gullet:(


Snuppa her og hostet til hun kastet opp, men da måtte vi inn å få behandling for pusten... Så om det fortsetter slik hadde jeg tatt kontakt med legen i morgen...
 
Snuppa her og hostet til hun kastet opp, men da måtte vi inn å få behandling for pusten... Så om det fortsetter slik hadde jeg tatt kontakt med legen i morgen...
Heldigvis er hosten "nesten" borte i dag. Men hun spiser minimalt. Har fått i henne noe, og hun bæsjer og har våte bleier.
Ingen feber i dag.
Satser på bedring i morgen :)
 
Stakars lille venn:-/ Her har Frida bare hoste, og de to siste nettene har hun kastet opp av hosten:-( Masse god bedring til dere<3
 
Stakars lille venn:-/ Her har Frida bare hoste, og de to siste nettene har hun kastet opp av hosten:-( Masse god bedring til dere<3
Huff så fælt...
Håper hun snart er bedre:)
Masse god bedring!
 
Ligger å venter på at lillegull skal våkne nå. Hun har sovet hele natten, og begynte å bli i bedre form når vi la henne i går kveld.

Krysser fingrene for en frisk og blid jente i dag❤️
 
Back
Topp