Syk og feber

Anof

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Har litt høy terskel for å ta paracet, men skal vel ikke ha for høy temp når man er på smellen? Når bør man tenke på paracet? Har 38,4

Stiger den over 39, ville jeg tatt en. 38,4 er ikke så alt for mye. Men ja det er feber.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Da må jeg først spørre deg; hva har du i gjennomsnittstemperatur?

Jeg ligger nemlig på ca 36,5 ikke 37,5 som skolebøkene sier så jeg må ta paracet når den er over 38 grader og pleier normalt å ta den ved 38,5.
Men nå som jeg er gravid tror jeg ikke jeg ville nølt å ta den ved "bare" 38 for høy feber over tid er ikke bra for fosteret mener jeg å ha hørt.

Jeg ligger normalt ganske lavt, måler ofte 35,9 og 36, lavt:P så jeg er ganske dårlig når jeg nærmer meg 38.

Jeg ligger normalt ganske lavt, måler ofte 35,9 og 36, lavt:P så jeg er ganske dårlig når jeg nærmer meg 38.

Jeg har å veldig lav normal temp, så jeg hadde tatt paracet nå som du er over 38 i feber. Bedre å ta en paracet enn å ha feber for den lille vil jeg tro.

Masse god bedring!

Desember 2014

Bruker App

Paracet er ikke farlig i det hele tatt, mer farlig å ha feber. Så jeg ville absolutt tatt paracet.

Jeg har tatt paracet noen ganger i løpet av graviditeten allerede. Det man derimot ikke skal ta er ibux og lignende.

God bedring!

Jeg ligger normalt ganske lavt, måler ofte 35,9 og 36, lavt:p så jeg er ganske dårlig når jeg nærmer meg 38.

Det hender det jeg gjør og, men i slutten av mensperioden pleier jeg å ligge mellom 36.5 og 37 så jeg regner snittet til 36,5
Var hos fastlegen en gang og skremte han skikkelig fordi jeg hadde temp på 35,10 men blodtrykk og alt var fint. haha.
Stakkars mann han var klar til å ringe ambulansen.
Men du kan da altså helt trygt ta Paracet når du når 38, med så lav temp normalt. :)
Er formen bedre i dag?

Jeg har en "morgentemperatur" på 36,6. Stiger noen hakk desimaler i løpet av dagen, så er vel 37 på kvelden. Hvis jeg føler meg slapp/tung i hodet og sliten og måler temperaturen ligger den stort sett på 37,5..da føler jeg meg smådårlig. Men jeg er mye plaget med hodepine og migrene, legen mener at temperaturen stiger når jeg har hodepine. Hvorfor har ingen funnet ut enda :) kroppen er pussig :)

Back
Topp