Syk og dårlig samvittighet

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg bor som kjent utenfor Norge, hvor bland annet regler for sykdom og sykemelding er annerledes.

Jeg var borte fra jobb 5 uker i sensommer/høst fulltid, så jobbet jeg 80% i 5 uker. Dette var i forbindelse med MA og massivt blodtap.

Siden det har jeg vært borte med egen sykdom eller barn sykt i fem dager (to dager denne uka).

Jeg får så ekstremt dårlig samvittighet og føler meg nesten bedre av å gå på jobb med smerter. Jeg tenker typisk på hva sjefen tror og hva se andre kollegaene tror/synes.

Jeg får bare jobbet til kl 13.00 på torsdag siden jeg har tid på sykehuset. Nå tenker jeg på å droppe det bare for å bli på jobb (og den timene trenger jeg veldig mtp at jeg nå er borte fra jobb).

Andre som har det sånn?
Utrolig slitsomt, hvordan gi mer faen og tenke på meg selv?

Jeg er selvsagt redd for å miste jobben.
 
Jeg bor som kjent utenfor Norge, hvor bland annet regler for sykdom og sykemelding er annerledes.

Jeg var borte fra jobb 5 uker i sensommer/høst fulltid, så jobbet jeg 80% i 5 uker. Dette var i forbindelse med MA og massivt blodtap.

Siden det har jeg vært borte med egen sykdom eller barn sykt i fem dager (to dager denne uka).

Jeg får så ekstremt dårlig samvittighet og føler meg nesten bedre av å gå på jobb med smerter. Jeg tenker typisk på hva sjefen tror og hva se andre kollegaene tror/synes.

Jeg får bare jobbet til kl 13.00 på torsdag siden jeg har tid på sykehuset. Nå tenker jeg på å droppe det bare for å bli på jobb (og den timene trenger jeg veldig mtp at jeg nå er borte fra jobb).

Andre som har det sånn?
Utrolig slitsomt, hvordan gi mer faen og tenke på meg selv?

Jeg er selvsagt redd for å miste jobben.

Jeg har hatt det sånn, men har fått høre mange ganger at "det er ingen som klapper deg på skuldra og takker deg for at du går på jobb når du er så sjuk/dårlig etc. at du burde holdt deg hjemme. Ingen. Ever". Det er noe å tenke på, og ikke minst nå når man er rugekasse, så er det veldig viktig å prioritere seg selv og litt egotid. Den timen på sykehuset MÅ du jo bare på! (Migrene-hjelp sant?) det er jo nettopp det som forhåpentligvis skal hjelpe deg å bli bedre og komme tilbake til jobb frisk og fin!

Man blir jo heller aldri frisk når man ikke slapper helt av, men ligger hjemme og stresser seg opp. Uff, tøft, men prøv å slappe av mens du uansett er hjemme og ikke får gjort noe?
 
Jo, derfor jeg skal på sykehuset.

Mannen har like høy arbeidsmoral som meg, til og med han sa i morges "du må bli hjemme". Jeg prøver å slappe av så godt jeg kan og håper på at i morgen er alt bra.
 
Puh, jeg stresser sånn med å bli frisk til i morgen at jeg har mer vondt i dag enn i går. Great!

Ligget i senga i hele dag..
 
Skjønner hvordan du føler det! Har vært sykemeldt en måned nå og i starten syntes jeg det var helt dritt og gruet meg kjempe mye til å komme tilbake til jobb. I utgangspunktet skulle jeg vel vært sykemeldt lenger, men følte jeg måtte tilbake, så begynte å jobbe 60% i går. Merker jeg driter litt i hva de andre tenker akkurat nå. Men kjenner litt på det å evt komme med en ny sykemelding senere, og jeg vet det kommer til å komme.
 
ikke ha dårlig samvittighet! Om du ikek tar vare på deg selv og kroppen din, så får du ihvertfall ikke jobbet! Ta vare på deg selv, bli frisk, SÅ kan du jobbe! <3
 
Back
Topp