Syk i ny jobb

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg begynte i ny jobb for halvannen mnd siden (barnehage). I tillegg har jenten min begynt i barnehage. Så vi har fått all slags sykdommer de siste ukene, og jeg begynte på nytt med feber i går. Mannen har heldigvis vert en del hjemme med snuppa, og familien har stilt opp. Jeg har på halvannen mnd vert borte med en syk barn dag, pluss at jeg vert vekke fra jobb til sammen i tre dager (teller med morgendagen hvor jeg ser at jeg ikke har sjans til å gå på jobb)
Jeg føler det nesten som om jeg sniker unna jobben :( Føltes forferdelig å ringe både i går og i dag å gi beskjed om at jeg ikke kommer

Måtte bare lufte tankene litt. Føler meg som en elendig arbeidstaker.

Tenker at arbeidsplassen må være glad for at du holder deg hjemme når du er syk ved tanke på barna.
Det er også veldig normalt å bli veldig mye syk når man begynner å jobbe i barnehage, etter en stund blir man mer immun, dette vet sikkert barnehagen.

Masse god bedring

Tenker at arbeidsplassen må være glad for at du holder deg hjemme når du er syk ved tanke på barna.
Det er også veldig normalt å bli veldig mye syk når man begynner å jobbe i barnehage, etter en stund blir man mer immun, dette vet sikkert barnehagen.

Masse god bedring

Takk skal du ha ❤️ Ja de vet nok om det. Føles bare så irriterende.
Jeg tenker sikkert mye på det fordi der jeg jobbet før ble folk mistenksomme når man ble syk. Alle var late eller snyltere...

Jeg blei sykemeldt i en hel uke bare en måned etter jeg starta i ny jobb. Sjefen viste forståelse og jeg merka ikke til "sure miner" :) Typisk at du blir syk nå, men ikke din feil så tenker at det går fint. Masse god bedring :) :)

Nå var det ikke ny jobb for meg, men føltes ny allikevel da jeg kom tilbake til jobb etter endt permisjon med storebror etter 1 år og 3 uker pluss ca 3 mnd sykemelding før det igjen og jeg etter første dag måtte ringe inn og si jeg lå syk med omgangssyken:-/. Følte meg skikkelig fæl siden det i tillegg var helg og jeg visste de kunne slite med å få tak i spl. Men de ville heller han meg hjemme enn oppi pasientene på jobb;-)

Jeg blei sykemeldt i en hel uke bare en måned etter jeg starta i ny jobb. Sjefen viste forståelse og jeg merka ikke til "sure miner" :) Typisk at du blir syk nå, men ikke din feil så tenker at det går fint. Masse god bedring :) :)

Takk skal du ha! De fleste sjefer er heldigvis forståelsesfull!

Nå var det ikke ny jobb for meg, men føltes ny allikevel da jeg kom tilbake til jobb etter endt permisjon med storebror etter 1 år og 3 uker pluss ca 3 mnd sykemelding før det igjen og jeg etter første dag måtte ringe inn og si jeg lå syk med omgangssyken:-/. Følte meg skikkelig fæl siden det i tillegg var helg og jeg visste de kunne slite med å få tak i spl. Men de ville heller han meg hjemme enn oppi pasientene på jobb;-)

Ingen god følelse nei. Men omgangssyke er en veldig gyldig grunn til å være hjemme.

Så syk som jeg har vært sen siste uken av bare å ha ett barn i bhg.. Tror du må regne med mange sykedager utover høsten. Det kan du ikke noe for. :)

Skjønner at det ikke er en god følelse altså. Men BHG er jo ganske utsatt mtp sykdommer da, og sykdommer bygger immunforsvar og det vet nok de som jobber i BHG :-)

Kjedelig, men er ikke din feil at du er syk. Håper dere er snart over det værste :)

Så syk som jeg har vært sen siste uken av bare å ha ett barn i bhg.. Tror du må regne med mange sykedager utover høsten. Det kan du ikke noe for. :)

Skjønner at det ikke er en god følelse altså. Men BHG er jo ganske utsatt mtp sykdommer da, og sykdommer bygger immunforsvar og det vet nok de som jobber i BHG :)

Kjedelig, men er ikke din feil at du er syk. Håper dere er snart over det værste :)

Takk skal dere ha for gode ord!

Back
Topp