syk hund, nån m peiling?

hansine_

Glad i forumet
her e dizel

han e en rein rasa svart konge puddel på snart 2 år.. men i d siste han han fådd MASSE kvite hår i heile pælsn, spesiellt på hoftn,rompa å haln..
(hadde en toy puddel før som fikk d å d viste sæ å vær lever feil, måtte avliv han)
å i d siste han han ikje spist så godt som får så han e bidd litt tynnar.. å  går bynte han å spy/brækk sæ, kjæm ikje no opp sia han ikje har spist.. å han har mongo diarè.. [:'(] m slim å gug (sorry)
men ellers e han pigg å fin, søv kansje litt meir e d einaste..

nån som har vært borti d før eller?

hadde tatt meg en tur til dyrlegen jeg....

ORIGINAL: merjo80

hadde tatt meg en tur til dyrlegen jeg....

Sign!
Da får du hvertfall svar på spørsmålene dine og skikkelig hjelp til hunden din..

har ringt å prata m di men d va ingen vetrinæra som va ledig, la igjænn nommre mett så di sku reng mæ opp når de fikk tia..

huff håpa d ikje e no alvåli.. [:(] har litt dåli samvettihet før han å, sia noah bei fød har æ leksom hadd han litt på avstand.. veit ikje koffør før han e utruli snill å go m noah, prøva å trøst han når han skrik å leka m han å sånnt..

ORIGINAL: *Bertine`s mamma*

Så nydelig han er!!! har selv en mellompuddel...[:)]

jeg ville ringt dyrlegen, og tatt en tur innom der hvis han ikke blir bedre snart..  Pass på at han får i seg væske, for de blir fort dehydrerte!

prøva å præss i han litt vann men e ikje så lætt når han e 23 kg å absolutt ikje vil ha..
han va nættopp å tok sæ ei tugga m for..

ORIGINAL: ¤DiddLina¤

Prøv og gi han Zolac.. Fås kjøpt hos dyrlegen og hjelper til med å stabilisere magen hans.. Han kan ha fått i seg noen som gjør at han kaster opp og brekker seg.. Jeg har to hunder selv og det er slettes ikke uvalig at de spiser noe de ikke skal spise.. Ellers kan du koke litt ris til ham det er god diare kost.. Pass på at han får i seg masse masse vann[:)] 

Vedvarer dette ville jeg tatt en tur til dyrlegen..

kokte han ris i går men han ville ikje ha.. ska prøv m feskebolla, d ska vest å hjælp å bett magen..
han bruka å spis masse rart men han har ikje vært ute aleina de siste dagan, har hadd han i band å da ville æ sedd om han fikk i sæ no han ikje burde..

ORIGINAL: taswe

De gråe håra er vel ein slags rasefeil som dukker opp. Det samme har mi puddeltispe, og det er ikkje sjeldent at det forekommer. Oppkast og slik kan var så mangt. Me har nettopp hatt kennelhoste, der de går å hoster som om det ligg hår baki halsen å irriterer. Men der var ikkje diare. Det kan var bakteriell ubalanse i magen, eller andre ting som ligger å irriterer forløpet i han. Det kan var leker, bein som han har svelgt, så uansett ville eg tatt han til dyrlegen for å sjekke. Hvis allmenntilstanden hans er bra, kan du sjå det an, men straks den forverrer seg må du til dyrlege..

Det er ikkje så farlig dersom han ikkje vil ete sålenge allmenntilstanden hans er bra, men væske er viktig..

rase feil, ka ligg i d?
førsekræ mæ om når æ kjøpte han at d va rein svart rase å bægge føreldran å besteføreldran e topp premierte hunda her i norge å farn i utland å, så æ veit ikje..

ka vær så masse som dåkker sei men d va så pussi at alt sku kom på en gång.. d m de kvite håran har eksplodert bære dn siste uka..

ORIGINAL: ¤DiddLina¤

Må legge til dette:
Du kan jo prøve å faste han i 24 timer, deretter gi den lettfordøyelig fôr (kokt ris, kokt sei, kylling uten skinn og bein, fiskeboller). Pass på at den ikke er allergisk noe av den maten du gir. Noen tåler feks ikke ris. i 3-4 små måltider pr. dag i 5 dager. Viser den ikke bedring etter et par dager må du kontakt veterinær.

jo d går jo ann men hadde ikje så løst å fast han sia han har spist minimaslt m mat de siste 2 dagan..
han har aldri regert på dn matn vi har jedd han å har ikje jedd han no utnom d vanlie..

han e en sjølregulert hund så han har mat ståenes heile dagen..

De hvite hårene er jo som regel bare "døde" hår da... Alle hunder får det, i likhet med mennesker[;)] de bare vises veldig godt på svarte hunder. I tillegg så kan det bli litt flere av de om hunden er syk ja. Hadde nok kontaktet vetrinær ja, men om allmenntilstanden er bra ville jeg nok sett det ann. Zoolac kan funke. De gangene hunden min har hatt lavt væskeinntak har han gjerne fått vann fra en kopp eller noe, bare fordi han synes det er "kult" og drikker derfor[;)] det virker i alle fall[:)]

hehe kopp faktisk [:D] han har spist å drokke litt nu..

døe hår, ska ikje d kom når di bi eldre, han e jo knappe 2 år..

ja skal d.. men di hadde absolutt ikje ti.. har rengt de 3 gånga jo..

ORIGINAL: SUNmoonSTARS

KOM DEG TIL DYRLEGEN MED HAN!!

Lykke til[;)]

finnes det kun en dyrlege i nærheten?

ORIGINAL: EllenMH

ORIGINAL: SUNmoonSTARS

KOM DEG TIL DYRLEGEN MED HAN!!

Lykke til[;)]

finnes det kun en dyrlege i nærheten?

var bare 1 på jobb i dag.. pga sykdom sa ho i telefon..
ska reng i mårra..

Back
Topp