Syk hund eller gravid matmor?

Fishy013

Flørter med forumet
Vi har en herlig omplasseringshund som har bodd med oss i 1,5 år nå. Han er veloppdratt og god som gull:Heartred Men den siste tida har han begynt å oppføre seg så rart! Han skjelver og piper mye, vil ikke gå tur, og kaster opp hver gang han drikker vann. Mat holder han nede helt fint. Jeg trodde kanskje han var syk, og snakket med samboer om det, men samboer har ikke merket noen ting... Nå i helgen var jeg bortreist, og hund var helt normal iflg samboer. Spiste og gikk turer, og alt var i orden. Da jeg kom hjem søndag kastet han opp vann tre ganger, og virket nesten litt redd meg...normalt er han skikkelig "mammadalt", men nå vil han helst bare kose med gubben. Kan det være fordi jeg er gravid, og at han blir stressa? Noen andre som har lignende erfaringer? Jeg får jo så vondt av ham og da :(
 
Ta han en tur til veterinæren og få en sjekk. Høres ikke normalt ut at han kaster opp såpass ofte etter å ha drukket vann. Skjelving og piping er også ofte tegn på smerter eller ubehag. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!
Hilsen veterinær
 
Jeg hadde tatt han med til veterinær, absolutt. Det høres ikke greit ut med vann-oppkast, skjelving og piping. Lykke til og god bedring til hunden!
 
Vi har hund også og hun ble veldig rar under graviditeten. Beskyttende og enda mer mammadalt og ville ikke gå noen plasser uten oss osv. Men aldri sånn symptom som du sier
 
Back
Topp