Syk foreldre

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Mannen min mener det ikke er greit at han må hente og ta vare på barna når han er syk, og forventer at jeg drar fra jobb for å hente barna.
Jeg jobber i butikk og har ikke muligheten til å styre dagene mine som jeg selv vil.

Hvordan gjør dere det hvis den ene foreldren er syk?
 
Mannen min mener det ikke er greit at han må hente og ta vare på barna når han er syk, og forventer at jeg drar fra jobb for å hente barna.
Jeg jobber i butikk og har ikke muligheten til å styre dagene mine som jeg selv vil.

Hvordan gjør dere det hvis den ene foreldren er syk?
Jeg tenker det kommer an på hvor dårlig den syke forelderen er? Man har jo lov til å bruke sykt-barn-dager også når det er barnepasser som er syk.
 
  • Liker
Reactions: B
Mannen min mener det ikke er greit at han må hente og ta vare på barna når han er syk, og forventer at jeg drar fra jobb for å hente barna.
Jeg jobber i butikk og har ikke muligheten til å styre dagene mine som jeg selv vil.

Hvordan gjør dere det hvis den ene foreldren er syk?

Det er et eget ord på svensk for å være syk foreldre og ha syke barn hjemme lærte jeg denne uka - VABBA :hilarious: så jeg tenker at når svenskene har et ord på det, så må samboeren din bare innrette seg. Er ikke noe som heter å legge seg ned og være syk som forelder. Så lenhe det ikke er spysyke, henter og leverer vi når vi er syke. Eller er hjemme eld syke barn. Men spysyke er så smittsomt at da har man ikke noe inne i bhg å gjøre før etter karantenetid
 
Mannen min mener det ikke er greit at han må hente og ta vare på barna når han er syk, og forventer at jeg drar fra jobb for å hente barna.
Jeg jobber i butikk og har ikke muligheten til å styre dagene mine som jeg selv vil.

Hvordan gjør dere det hvis den ene foreldren er syk?
Mannen min tar på seg munnbind og gjør alt han kan for å ikke utsette de andre for sykdom når han henter.. Fordi han vet at det å hente kan gjøre meg fysisk sliten og gi meg fatigue. Så jeg er med og henter på de dagene jeg føler jeg har det ok.
 
Kommer da helt an på sykdom , men selvsagt blir den andre hjemme om en er syk og ikke orker å ta seg av barnet ,,her i huset har heldigvis begge lov å være syke og legge seg ned.
 
Spørs helt hvordan syk, ja. Men ja, sykt barn dager ved barnepassers sykdom.. Hvis han er så dårlig at han ikke kan ta seg av barna. Hvis man bare ikke kan jobbe, men ikke er "dævvsjuk", tenker jeg at det går an å ta rede på barna. Men alt etter som, altså...!
 
Det kommer jo helt an på. Omgangssyke feks gjør det jo vanskelig å komme seg ut av huset og er også veldig smittsomt, men samme med influensa og kyssesyke etc. Men en vanlig forkjølelse eller uvelhet, da tror jeg nok man om voksen må regne med å fortsatt hente barn mm. Selv ber jeg om barna levert ved grinda hvis jeg er febersyk eller må ta med søsken som er syke, av hensyn til smitte. Omgangssyke har vi heldigvis bare hatt én gang her, og da var vi alle syke lenge nok til at problemet ikke kom på spissen.
 
Ville tenkt det kommer an på hvor syk han er. Er han virkelig sengeliggende med spysyke eller er helt slått ut av influensa ville jeg snakket med jobb og tatt en sykt barn dag. Kan være lurt å ikke bruke opp sykt barn dagene om dere ikke må, men hvis han er veldig dårlig, så må du jo det :)
 
Hvis den ene av oss er så syk at den ikke orker å hente eller at det er forsvarlig at den henter ift smittevern henter selvsagt den andre (selv om begge jobber i helsevesenet med store ansvarsområder)
 
Back
Topp