Syk for første gang :(

mkrago

Elsker forumet
Lille gutten min har fått feber. Han virket så varm og utilpass at jeg måtte sjekke, ligger i fanget mitt for maraton amming med 38,8 i feber. Almentilstanden er bra, det eneste er at han sutrer og gråter litt, men noen ganger bryter smilet og latteren frem. Det gjør så vondt i mamma hjertet at babyen min er syk.

Jeg vil mye heller være syk selv enn at den lille uskyldige gutten min på bare 11 uker skal ha det vondt.
 
Huffda :( God bedring!
Følg med hele tiden, og ha en stikkpille tilgjengelig om det blir nødvendig :)
 
Huffda :( God bedring!
Følg med hele tiden, og ha en stikkpille tilgjengelig om det blir nødvendig :)

Takk. Vi ringte legevakta og de anbefalte oss å gi paracet i natt. Nå er temperaturen gått opp til 39,3 men han smiler og ler innimellom så vi venter med å gi paracet nå på dagtid i håp om at feberen skal gjøre jobben sin. Han spiser godt, er våken og lett å få kontakt med, men jeg hater å se babyen min syk og føle meg så maktesløs.
 
Skjønner godt den følelsen. Jenta mi ble også syk for første gang for noen uker siden. Fikk beskjed på hs at det er ganske normalt i denne tida når de færreste slipper unna influensaviruset. Hos oss gikk feberen ned av seg selv etter to dager, men jammen er det tøft å være alene hjemme med syk baby når du selv ligger med spysyken og helst ikke vil bevege deg vekk fra dyna ;)
Krysser fingrene for at gutten din blir fort frisk igjen da!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Skjønner godt den følelsen. Jenta mi ble også syk for første gang for noen uker siden. Fikk beskjed på hs at det er ganske normalt i denne tida når de færreste slipper unna influensaviruset. Hos oss gikk feberen ned av seg selv etter to dager, men jammen er det tøft å være alene hjemme med syk baby når du selv ligger med spysyken og helst ikke vil bevege deg vekk fra dyna ;)
Krysser fingrene for at gutten din blir fort frisk igjen da!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dro til legen i dag, viste seg at han har ørebetennelse. Han er en utrolig rolig baby som gråter veldig lite så det er forferdelig å høre den konstante såre syk baby gråten.
 
Dro til legen i dag, viste seg at han har ørebetennelse. Han er en utrolig rolig baby som gråter veldig lite så det er forferdelig å høre den konstante såre syk baby gråten.

Oi, så bra at du fikk sjekket det opp hos legen da! Ørebetennelse hos sånne små kan jo fort bli litt alvorlig og, så veldig bra å få det sjekket så fort :) fikk du antibiotika til han eller?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Oi, så bra at du fikk sjekket det opp hos legen da! Ørebetennelse hos sånne små kan jo fort bli litt alvorlig og, så veldig bra å få det sjekket så fort :) fikk du antibiotika til han eller?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, gav første dose allerede på apoteket. Bare gått noen få timer men han virker allerede bedre. Veldig bra å finne ut hva som feiler han. Nå sitter han i vippestolen og for første gang på 2 døgn så gråter eller ammes han ikke. Han har jo nesten ikke sovet heller.

Det som gjorde at jeg dro til legen var jo at det ikke var noe tydelig tegn på hva som feiler han,ikke hoste, ikke snørrete, bare gråt og feber.
 
God bedring! Her har lillemannen vært frisk til nå. Gruer meg til første gangen han skal være syk ja!
 
Back
Topp