Syk for 4 dager nu...

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Hjelp! Er veldig bekymret nu. Eg har vært syk siden lørdag, er forkjølet, hoster og vondt i hodet. Har ikke ringt legen enda, eg tenker bare at det er hjelt vanlig at man kan bli syk. Men nu har det vært 4 dager og eg tar ingen tableter. Ka skal eg gjøre? Btw er gravid 22+0 i dag

24 aug 2014

Vanskelig å se hvordan du føler deg, men ut fra det du beskriver og slik jeg oppfatter det, ville jeg prøvd med en paracet før å se om det kan hjelpe med hodepinen. Er du tett i nesen/hodet også? Prøv saltvann for å løse opp. Det kan hjelpe mot hodepine også dersom du er veldig tett.
Er du i tvil så kan du jo ta en tlf til legevakten og høre med de? De hjelper ofte over tlf også. :)
God bedring!

(Var forresten også veldig syk for et par uker siden. Varte i ca 5 dager. Da hjalp det jeg skreiv over)

Hjelp! Er veldig bekymret nu. Eg har vært syk siden lørdag, er forkjølet, hoster og vondt i hodet. Har ikke ringt legen enda, eg tenker bare at det er hjelt vanlig at man kan bli syk. Men nu har det vært 4 dager og eg tar ingen tableter. Ka skal eg gjøre? Btw er gravid 22+0 i dag

24 aug 2014

Litt utom tema, men ser du skriver 22+0, men så står det 24.8 i nicket ditt. Ble du også satt tilbake? Jeg har nemlig akkurat samme, og kjenner jeg tviholder litt på menstermin ;) Ang formen så tror jeg også du bare kan slappe av, kjenner du bevegelser så kan evt det være en "trøst"? Ellers kan du ringe legevakt om det ikke gir seg uti påsken :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt utom tema, men ser du skriver 22+0, men så står det 24.8 i nicket ditt. Ble du også satt tilbake? Jeg har nemlig akkurat samme, og kjenner jeg tviholder litt på menstermin ;) Ang formen så tror jeg også du bare kan slappe av, kjenner du bevegelser så kan evt det være en "trøst"? Ellers kan du ringe legevakt om det ikke gir seg uti påsken :)

Ja eg ble satt tilbake ny termin e 22aug. Ja hvis det gir seg ikke ut over påske så skal eg til lege. Tror det er bare at mannen min smitet meg for han komt hjem syk fra svalbard tur.

24 aug 2014

Oh, da ble vi flyttet motsatt vei :) Jeg hadde 21/22 og ble satt til 24 :) Håper formen din er bedre i dag..

Trur dessverre du får litt dårligere imunforsvar når du er gravid. Jeg hadde sjult lungebetennesle sist jeg var gravid. Jeg er ikke den som går til legen med det samme. Var så mye å gjør på jobb, så var det midt i julerushet. Var godt å endlig på antibiotika hehe.

Nå er jeg forkjøla og syns det er noe drit + tannverk. Går i paracet her til det går over.
Men du bør ikke gå for lenge å engste deg. Bedre å ta en tur for mye til lengen enn en for lite :)

Har det samme problemet. Bare at jeg har vært forkjølet i over to uker nå:eek:. Har vond hals, mistet stemmen, tett og rennende nese(masse grønn snørr) og vond i hodet. Har kontroll på mandag så venter med å ringe legen "unødig".

Back
Topp