Syk baby

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Min 3 uker gamle nyfødte jente er forkjølt hun kan puste gjennom nesen og spiser fortsatt greit men jeg hører tydelige surklelyder fra nesen hennes. Jeg er redd for at hun ikke vil klare å kvitte seg med snørret og får vansker (som jeg vet feks barn med rs virus får). Bør jeg kontakte lege? Noen andre her med småsyk baby som stresser mindre?
 
Min lille er også blitt forkjølet. Storebror hadde tett nese, og vipps hadde hun det også. Mye grønnsnørr :inpain: Vi har ikke kontaktet lege, hun spiser godt når hun får amme med hodet høyt, har masse våte bleier og allmenntilstanden hennes er akkurat som før. Jeg tør ikke si hvorvidt du bør kontakte lege eller ikke, men jeg kjenner også på at det er ugreit at de blir syke når de er så små :(
 
Min 3 uker gamle nyfødte jente er forkjølt hun kan puste gjennom nesen og spiser fortsatt greit men jeg hører tydelige surklelyder fra nesen hennes. Jeg er redd for at hun ikke vil klare å kvitte seg med snørret og får vansker (som jeg vet feks barn med rs virus får). Bør jeg kontakte lege? Noen andre her med småsyk baby som stresser mindre?
Kjøp otribaby nesesuger :) helt vanlig at de små blir tett i nesen første tiden :)
 
Vi har samme problem og har brukt nesesuger og otribaby saltvann før leggetid med stort hell. Helsesykepleier anbefalte også dette og evt heve senge til bsbyen litt ved hodet.
 
Vår datter gulpa fælt i starten og ble skikkelig tett i nesa, da brukte vi en nesesuger. Hun hata det, men det hjalp.
 
Min var 3 uker gammel i går, og har vært surklete i nesen lenge. Tok han med til legen for sikkerhets skyld, men alt ok. Vi har dryppet med saltvann og brukt nesesuger. Du kan også dryppe med morsmelk i nesen. Så lenge allmenntilstanden ellers er bra, så gjør jeg ikke noe mer med det, men synes ikke det er noe kjekt å høre på, høres ikke godt ut :inpain:
 
Tusen takk for svar dere! Godt å høre at vi ikke er alene <3

Vi ringte fastlegen. Han sa så lenge hun ikke har feber, pustebesvær (puste raskt) eller nedsatt allmenntilstand så trenger de ikke se henne. Så ila dagen målte vi 37,6 og dro på legevakt der tok de crp som ikke viste tegn til infeksjon, ingen feber. Legen sa hun mest sannsynlig bare var forbigående varm og mente hun ikke er syk. Han sa det er vanlig at de små er surklete (noe med møspyttproduksjon og stort hode (?)). Men saltvann skader ikke som flere her påpeker så vi prøver :)
 
Back
Topp