Syk baby :(

RandomChick

Forelsket i forumet
Nå har jeg en liten en på 5 måneder som har vært forskjøla og hatt tett neste de siste tre dagene. Både igår natt og idag så kaster han opp, altså det kommer så mye ut av at det flyr.
Føler jeg nesten ikke tørr å amme han mer. Utenom det så er han ellers en glad gutt men hva kan jeg gjøre for å bedre situasjonen for han. Stakkars liten har det så vanskelig om nettene. Jeg fullammer han, men begynner å tro at jeg ammer han for mye disse dager. Hva kan jeg gjøre for å hindre oppkast og tett nese + sår hals?

Har du prøvd saltvann i nesa? Det kan gidt hende han er så tett i nesa når han spiser at han svelge mye luft og at dette igjen gjør at han gulper/kaster opp?
Masse lykke til :)

Mi jente brakk seg mye når hun prøvde å die pga mye snørr og slim i svelget.

Jeg anbefaler å bade i varmt vann på er varmt bad for å løse opp. Skyll gjerne varmt vann nedover ansiktet også. Etterpå bruker du nesespray (saltvann), la det virke litt mens du kler på og så spyl morsmelk inn i nesen med en medisinsprøyte. Du kan gjerne dryppe litt i øynene også, fordi tårekanaler kan også bli påvirket. Jeg gjorde dette hver kveld og det hjalp for kveldsammingen og på natten. Bruk saltvannspray og deretter morsmelk i nesen før amming ellers i døgnet også om det er behov.

God bedring!

Back
Topp