Syk baby!

Nussenasse

Elsker forumet
Har ei 8 mnd. gammel baby med 39,5 i feber. Var på legevakten i går kveld, neg CRP og med beskjed om at det var virus. Jobber jo med dette, men blir så usikker når det er min egen. Blir bare så engstelig!

Hun har vært ganske god form på dagen i dag, men har dårligere almenntilstand nå. Har nesten ikke spist idag, drukket litt før på dagen, men nå vil hun ikke ha vann heller. Har sovnet nå.

Har kun Paracet fra 0-4 mnd. Det er jo halvparten av doseringen hun bør ha. Har gitt henne en. Lurer på om jeg bare kan gi henne oftere eller hva jeg skal gjøre ellers?

( hun er smittet av sin storesøster som også er syk)

Lurer på om det er noen som har vært borti RS-virus og om de kan si litt om symptomer før det går så langt som til respirasjonsproblemer...?

Hilsen en veldig bekymret mor.

god bedring håper det går bra med begge

Ang Paraceten, så tror jeg jeg ville kjørt til nærmeste bensinstasjon og kjøpt paracet som er beregnet på hennes alder. Tror det er stikkpiller som fungerer best... Men det skader sikkert heller ikke å gi bittelitt mer enn dosering... Er det mikstur??

du kan gi henne to paraset på 60mg,det tror jeg værtfall.det må jo bli det samme såm og gi henne en på 125mg. det gjore værtfall jeg me mi jente,febern gikk ikke ned me en,hun var så klart over 6 kilo da.

Først når det gjelder paraceten gir du henne to [;)] Det fikk jeg beskjed om fra legen den ene gangen.
Når det gjelder RS
Symptomer og forløp

Symptomer på øvre luftveisinfeksjoner (hoste, feber) senere rask respirasjon, forlenget hvesende ekspirium, slapphet og utmattelse. Vanskelig å skille fra astmaanfall. Ørebetennelser forekommer hos ca 20%. Lang rekonvalesens med hoste og slapphet.

Vi havna på intensiven med gutten vår for han slutta bare å puste. Så det er ikke til å spøke med.

Håper hun kommer seg snart.

Takk for alle svar. Det er stikkpiller jeg har ja60 mg. Har akkuratt snakket med legevakta igjen og fikk beskjed om å ta to med litt mellomrom. Men nå våkna hu og virker faktisk litt bedre form, så hun responderte godt på den ene hun fikk i stad. Gikk også gjennom hva jeg skulle se etter, og lege i går sa også at det ikke så ut som noe Rs-virus. Hun hoster og har feber, men puster helt fint. dette går nok bra. Bare så ekkelt når sånne små er syke, for de kan jo ikke si hvor de har vondt.

Min datter fikk både ørebetennelse, lungebet. og halsbet. da hun hadde RS viruset, men hun sluttet aldri å puste. Hun var veldig slapp, orket verken mat eller drikke, og feberen var over 41 da vi ringte legen og insisterte på å bli henvist til sykehuset. Hun pustet raskere, men det kan vel en med feber gjøre, så det trenger ikke være RS viruset. Men anbefaler at du holder et øye med almentilstand, feberen, og prøve å få i barnet væske.

*God bedring*

Back
Topp