Syk baby?

Ønsker<3

Elsker forumet
Lille sander er blitt syk:/ han hoster og det surkler i brystet hans:/ bør jeg ringe lege? Han er 4 uker gammel..

Huf.. Er kjipt med syke barn!

Gutten vår var syk da han var ca 2 uker gammel.. Da hostet han masse og snørret en hel del. Men han hadde ikke feber, og hadde god matlyst! Derfor ringte vi ikke lege.. Det gikk over av seg selv i løpet av en uke! Brukte snørrsuger og saltvannsspray

Får han feber eller/og blir slapp og med nedsatt matlyst, da ville jeg ringt lege med en gang! hvis du er usikker må du jo selvfølgelig ringe lege med en gang.. men små barn får sjelden behandling når feber ikke er til stede [:)] God bedring til baby'n din!

Vår lille gutt hoster og er snørrete også.. men ingen feber og spiser godt. Så da går det i saltvann, nesesuger og klosser under sengen [:)]

Vesla ble syk da hun var 2 uker.Masse snør og slim i brystet.Hun hadde matlyst og ikke feber.Men på dag3 så ble jeg bekymret.
Dro til lege så hun fikk lyttet på lungene.Hørtes bra ut , men fikk bricanyl slimløsende hostesaft og det funket bra .De små får ikke vekk slimet på egen hånd og vesla sleit skikkelig.
Følg magefølelsen din du.
Blir du engstelig så drar du til lege.
Men det er helt normalt at de kan bli forkjølet.Saltvannspray er veldig kjekt å bruke[:)]

Har du vært hos legen nå, evt hvordan gikk det?

Vi har vært to turer hos legen, en tur på legevakten og har grønt lys for å komme inn på sykehuset med lillegutt. han har blitt smittet av storesøster med virus. Har hatt piping og surkling i pusten (slim i lungene), forkjølt og stygg hoste. Ikke mye legen kunne gjøre foruten å sjekke hvilket nivå CRP ligger på (og den indikerte virus-infeksjon), det må liksom gå over av seg selv så lenge det er en virusinfeksjon. Og grunnen til at vi fikk komme på sykehus var dersom han ikke spiser eller om han har tørre bleier. Men dette har bedret seg siste dagen så håper han er på bedringens vei nå.

Huff det er ikke kjekt når de små er syke..

Ville ringt legen og tatt en CRP for å sjekket om det er virus eller bakterie.

Lykke til og god bedring [:)]

Back
Topp