Syk baby-sykepleier??

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Jeg har en syk tulle på åtte mnd. Fra før har jeg en gutt på seks år med spesielle behov, vi har masse utstyr til han og hatt fri innleggelse på sykehuset. Dvs, vi kan følge med på formen hans og drar på sykehuset når vi ser at metningen blir dårlig etc..

Men, med denne tulla, blir jeg så usikker.. Hun har hatt feber i to-tre dager(38-38,7), spiser ikke, men drikker nok. Er tett i pusten og puster fort(piper endel også), men metningen hennes er jo helt fin(brukte storebror sitt apparat). Hun gråter og surver mye og vært lite søvn i natt.

Er usikker på om jeg skal til legen eller ikke?? Er så vant med å enten være hjemme eller på sykehus med storebror, ikke vant med et "normalt sykt" barn..

Det sies jo at man bør sjekke om feberen ikke går over etter et par-tre dager og det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. God bedring.

Jeg er enig med de andre over her. Ta en tlf.
Riktig god bedring:)

Ring legen, eventuelt legevakten om legen har stengt, der og er det folk som har telefonvakt og svarer på om det er nødvendig med legebesøk :)

Høy feber (over 39) i mer enn 3 døgn eller nedsatt bevissthet - da må du til legen. Hvis det er lav feber og barnet er i grei form (altså nedsatt allmenntilstand da selvfølgelig, men ikke at du ikke får normal kontakt), så går det over uten legehjelp. Dette gjelder barn som ikke har astma eller andre kroniske sykdommer.

Ved feber: kle av barnet og ha det kjørlig så lenge barnet ikke fryser. Bruk paracet ved feber over 39 eller ved ubehag (feks sutring). Så bra hun drikker nok :) god bedring!

Back
Topp