Syk baby:( hjelp!

Vixen

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Maiblomstene 2017
Siste uken har mini vært forkjølet og hostet mye. Hatt feber som nå har gått over. Men det henger igjen en hoste som ikke ligner grisen. Hoster hele døgnet, men spesielt mye om natten. Av og til helt til han kaster opp blank væske og høres ut som han "hiver etter pusten". Skrangler skikkelig i brystet og kan gråte leeeenge etter et hosteanfall. Nå har han blitt veldig hes i tillegg. Var på legevakta, men de kunne ikke finne noen infeksjon. Legen anbefalte heller ikke gi hostesaft ila dagen. Bruker saltvann i nesen og har hevet hodeenden på senga. Har gitt paracet to siste kveldene som muligens har hjulpet litt. Går inn i min 4. natt med minimalt med søvn og kjenner jeg gruer meg. Trenger noen tips og triks! Kan man lindre på noen måte? Mini er 9 mnd.
 
Er det stort sett i liggende tilstand? Hev i såfall sengen litt, det kan lindre noe. Hva anbefalte legevakt? Kaldt vil kjøle ned halsen, og mulig roe det noe. Lage noe is av frukt eller liknende kanskje, som kan gis på dagtid? Forstår natta er mest utfordrende. Kan sitte i en stund også. Men om det er skikkelig ille, så ville jeg nok fått time hos fastlege også imorgen, kanskje de sjekker litt andre ting enn bare infeksjon, avhengig av hva som ble gjort på legevakt såklart. God bedring til lille ♡
 
Er det stort sett i liggende tilstand? Hev i såfall sengen litt, det kan lindre noe. Hva anbefalte legevakt? Kaldt vil kjøle ned halsen, og mulig roe det noe. Lage noe is av frukt eller liknende kanskje, som kan gis på dagtid? Forstår natta er mest utfordrende. Kan sitte i en stund også. Men om det er skikkelig ille, så ville jeg nok fått time hos fastlege også imorgen, kanskje de sjekker litt andre ting enn bare infeksjon, avhengig av hva som ble gjort på legevakt såklart. God bedring til lille ♡
Takk:) vi har heva hodeenden, men muligens ikke nok. Legevakta sa det ikke var nødvendig med noen tiltak. Vi skulle bare se an tilstanden. De tok crp som var på 12. Ellers var det lytting på lungene, hjertet, kikke i ørene osv. Skal forsøke med litt kaldere smoothie kanskje. Han vil nesten ikke spise heller, er sikkert veldig vondt å svelge. På dagen er han generelt blid og aktiv, men han blir helt slått ut om han begynner å hoste.
 
Takk:) vi har heva hodeenden, men muligens ikke nok. Legevakta sa det ikke var nødvendig med noen tiltak. Vi skulle bare se an tilstanden. De tok crp som var på 12. Ellers var det lytting på lungene, hjertet, kikke i ørene osv. Skal forsøke med litt kaldere smoothie kanskje. Han vil nesten ikke spise heller, er sikkert veldig vondt å svelge. På dagen er han generelt blid og aktiv, men han blir helt slått ut om han begynner å hoste.
Stakars liten ❤ Forsøk med kald smoothie og se om han får litt pauser i det minste. Ikke lett når de små er syke... Følg litt med på han, noen virus er seiglivet desverre, og tar tid. God bedring!
 
Is... la han få is. Ikke den med mjølk. Men saftis. Har en gutt som sleit mye med hals og ører de 3 første åra. Og fikk beskjed av legen at vil han bare ha enten potetgull, is eller brus og den slaks så gir du han det. Bedre at de får i seg noe enn ikke noe i det hele tatt.
 
Back
Topp