Syk 4-snart 5 åring...

Juli_august2015

Gleder oss til nr. 2 :-)
Legger denne ut på dette forumet, selv om gutten min ikke blir 5 før i mai.. Men kanskje noen fler kan hjelpe meg her enn på det andre forumet jeg la det inn på.. ;)

Hei!
Har en fireåring som sier han har så vondt i magen, han har vært på do i dag men har ikke fått ut noe avføring, kan virke som forstoppelse. Han har hatt feber i dag, ga han en paracet smeltetablett og da så det ut til at det ble bedre, ja faktisk så bra at han ville ut på lekeplassen! Men plutselig stoppet han helt opp igjen, og hadde vondt i magen. Gikk på do, ingenting kom it, sterke smerter. Jeg satte han på fanget og prøvde å finne en film på YouTube om barn med magesmerter, så han skulle se at det ikke var farlig :) men kom ikke så langt, for plutselig sov gullet i armene mine... Han sover fortsatt i senga, fått i seg en del drikke men ingenting fiber. Er så unormalt for han at han skal variere så raskt med allmenntilstanden. Noen fler som har opplevd dette? :)
 
Tok forresten også tempen på han i stad og da var den på ca 38,5 igjen. Ser an utover kvelden, men regner med at det blir legen i morgen om han ikke er bedre.
Vil også legge til at vi holder på å pusse opp kjøkkenet hjemme, Dvs legge nytt gulv, og han gjorde dette i går sammen med far. Er redd det var en del som skjulte seg under laminaten der, for jeg kjente en forferdelig gammel stank da vinylen under ble revet opp! Er redd det er noe guttungen har fått i seg, og at dette kan være en medvirkende årsak.. Feks sopp/asbest? Men det går vel ikke så raskt før man blir syk??
Noen erfaringer? Litt rådvill akkurat nå, men går ikke til legevakta helt enda, så lenge han sover.. ;)
 
Back
Topp