Sying etter fødsel

Madonna25

Andre møte med forumet
Heisann!!
Det er ikkje meininga å skremme noen her inne som ikkje har født, men jeg må bare spørre!!
På seksukerskontrollen min fikk jeg vite at syinga som var gjort var altfor dårlig og at jeg måtte inn å gjøre det om igjen. Jeg ser ikke ut nedentil, og jeg gruer meg veldig for er redd at det aldri vil bli fint igjen. Er det noen som har opplevd det samme?? Føler at jeg er litt alene om dette.....

ikke noe problem.[;)]Har ei venninne som måtte det samme.Selv klaget legen på at de hadde sydd dårlig hos meg også,men fikk ikke noe tilbud om å fikse det[8|]

Det er jo for dårlig... De må jo gjøre en god jobb!! Legen min trodde ikke jeg hadde sydd på seks ukers kontrollen, og jeg hadde seks sting... Tror jeg hadde blitt litt sint i ditt tilfelle... Men det går helt sikkert fint[:)] Lykke til!

Det var godt å høre at jeg ikke er alene. Har fått time på sjukehuset nå....grøss!! Jordmora som såg på meg i går sa at denne gynekologen som skal fikse meg har rykte på seg for å gjøre damer som har født om til 16-åringer igjen!! Hehe.....det hadde jo ikke gjort noe:) Kanskje noe godt kommer ut av det allikevell!!
Til deg som legen ikkje tok gynekologisk undersøkelse på, det høres jo helt på trynet ut. 6 vekerskontrollen handler jo først og fremst om å ta gynekologisk undersøkelse og kjenne på livmor osv.
Jeg også gikk med en følelse av at alt ikkje var heilt bra, og se koss det gjekk!! Trur eg ville krevd ein ny undersøkelse av ein ny lege. Han hørtes ikkje ut til å være kompetent!!

det er jo posetivt du får ordnet det igjen da[;)]
det er mange som burde fikset men som ikke har blitt sent videre!!!

det som irriterer meg! er at på 6 ukerskontrollen min tok ikke legen min gyn.undersøkelse, til og med da jeg sa at jeg følte det var noe i veien. Han sa det var ikke normalt å ta gyn.undersøkelse etter 6 uker og det var helt noemalt å ikke føle seg normal. Men tenk om det ikke er bra, så må jeg fikse opp 4mnd etter fødel. Da kommer jeg til å klikke på legen!!!

Da er vi to i samme båt

Hei!
Lurer på om jeg er for dårlig sydd også. Noe er iallefall feil der nede. Skjeden kjennes åpen og slapp. Det kommer inn luft i skjeden som liksom blir der inne til jeg "trykker" den ut ved å sette meg e.l. (unnskyld detaljene). Er egentlig ganske så bekymret. 5 mnd siden jeg fødte nå. På 6 ukers kontrollen sa legen alt var ok, men at jeg måtte huske å gjøre knipeøvelser. Syns det er vanskelig å få til. Er på en måte så svak... Huff... Kan ikke Madonna25 og lindaen fortelle litt om hvordan det går med dere a? Jeg frykter nemlig at jeg må gjennom det samme selv og da er det greit å vite litt hva man gåt til og om det er verdt det. Har forresten bestilt meg time igjen hos legen.. får høre hva han sier nå. Ikke bra at vi ikke kan stole på de som syr og på legene på 6 ukerskontrollen altså..
Hilsen bekymret

Jeg har time hos gynekolog på mandag, å da skal jeg komme hit å si hvordan det gikk etterpå! 

Jeg revnet ganske mye under fødselen med nr. 1, men det grodde kjempefint etterpå og jeg hadde ingen problemer i etterkant. Med nr. 2 revnet jeg igjen... denne gangen ble det ikke fult så bra.
Kjentes ut som rene Grand Canyon der nede leeeeeenge. Bor og fødte andre gang i utlandet, og fikk litt skrekken etter fødselen. Hadde derfor ikke 6-ukerskontrollen før vi var på Norges-besøk 4 måneder etterpå. Følte at legen hadde sydd skjevt der nede, og det føltes ikke godt ut når vi hadde sex.
Gynekologen på sykehuset mente det så bra ut, men om det ikke bedret seg i løpet av et par tre måneder, skulle jeg bare komme tilbake, også skulle de ordne dette opp. Men heldigvis ga det seg, og 2 månedet etter gynekolog-besøket føltes det bra ut igjen. Men ennå så det litt rart ut. Uansett, det funker nå bra, og jeg er gravid igjen. Så skulle det bli sying etter denne fødselen også, kommer jeg til
å få en legekontroll mye tidligere... og ser og føles det ikke bra ut, skal jeg få ordnet opp der nede.
For nå er det sistemann som er på tur. Etter denne babyen er det slutt!

Iallefall... gynekologen min fortalte meg hvordan en korrigering utføres. De må altså snitte opp der
nede også syes det på nytt. Ikke så veldig kjekt og behagelig å tenke på, men iallefall så blir det bra igjen. Og det er jo en godt trøst!

Lykke til, og jeg håper det ordner seg for deg! Og husk, du er ikke alene!!!
Problemet er kanskje at ingen vil snakke om akkurat dette, og da føler man seg litt alene....

Back
Topp