SYDENTUR

fruluna

Forumet er livet
Hei! Samboeren og jeg har planlagt en uke til Lanzarote i førsten av desember. Jeg har termin 23 ebruar, så tidsmessig vil det ikke by på noen problemer. Men jeg ville høre om noen av dere har noen erfaring med å dra til varmere strøk under graviditeten. [:)]
Vi har reist mye før, så jeg vet hva jeg må styre unna med mat og sånn..
Hadde vært kjekt å høre andres erfaring [:D]

Hei på deg.

Jeg har hørt at man ikke skal reise til utlandet etter at man er 7 mnder på vei. Vet ikke om det er lege eller flyselskap som sier det, men jeg hadde spurt legen min først.

Klem

Hei. Jeg var i syden i sommer, da var jeg bare 19 uker på vei, 21 når vi dro hjem igjen. Og det gikk greit i varmen det, bare pass på å få i deg nok vann og generelt mye væske. Og nok å spise. Og is da, det er godt i varmen. Eneste jeg var forsiktig med var salaten... Også hadde jeg litt vondt på flyet. Hovna opp skikkelig i beina og det var UBEHAGELIG! Så beveg deg mye på flyet, og beveg beina når du sitter stille. Så går nok det bare bra skal du se! Klem

Heisann du. Jeg har nettopp kommet fra syden jeg og har hatt det helt flott[:)]Er godt med litt varme gitt![8D]
Jeg var der på fagkonferanse så jeg var vel ikke fullt så mye ute i sola som kanskje du skal være[;)]Så lenge du passer på maten(som du jo vet fra før) og drikker rikelig med vann,vil du neppe få noen problemer. Flyturen kan være litt slitsom,men om du kjøper deg elastiske strømper på apoteket vil mange av plagene være unngått. Tenker på hovne væskeoppsamlede ben og kramper! Prøv å beveg deg litt innimellom slik at leggene blir litt strekt på[:)]
Ønsker deg en kjempefin tur med magen din[:D]

ps-husk å sjekk reiseforsikringen i henhold til graviditeten din før du reiser!

hei!
Jeg og samboeren min var til Mallorca i sommer. var 27+4 uker på vei da vi reiste ned og 29+4 da vi resite hjem igjen.

Jordmor og lege sa det var greit siden jeg hadde vært helt frisk i svangerskapet. Legen skrev også ut en bekreftelse på termindato og at jeg var frisk, PÅ ENGELSK, slik at jeg hadde noe å vise til når jeg reiste. Men de anbefalte ikke å reise med fly i over 4 timer..
Det er nok og en fordel å ta med seg helse papirene dine i tilfelle tilfell det skulle skje noe..

Ellers fikk jeg beskjed om å drikke masse og bade masse så ikke magen ble for varm.. Måtte være forsiktig med friske salater, og iskrem(ikke alle land pastauriserer melk før de bruker den, så det kan være andre bakterier i is/meieri produkter i utland).

GOD TUR! Lykke til videre..

Back
Topp