Sydentur

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Det er fire år siden jeg og samboeren sist var på badeferie, så jeg hadde bestemt meg for at neste år SKAL jeg. Men det var før jeg visste om babyen. Jeg vil helst til Kreta, men jeg synes ikke man bør reise dit før tidligst midten av mai, og da er det kanskje litt sent med tanke på termin?

Dere som har erfaring,
  1. Når ville du senest dratt på ferie som gravid?
  2. Når ville du tidligst dratt på ferie med små barn? (1 år? 2 år? Osv.)
  3. Hvor vil dere anbefale sydentur februar-april? (Helst tålelig temperatur i havet, liker å bade.)

Jeg hadde nok ikke reist til syden så sent i svangerskapet, rett og slett for at jeg ikke liker varme når jeg er gravid :) Er jo så klart ikke Såå varmt i syden på våren, så det kunne jo egentlig gått fint :)

Med vår første reiste vi til syden når han var 4 mnd, det gikk helt fint :)

1. Det ville kommet ann på formen for min del, men det er vel en del flyselskaper som krever legeerklæring etter uke 28. Men syden om sommeren kan jo bli ganske varmt, ser for meg at det kan være ubehagelig når man er høygravid?
2. Vi var i Frankrike ifjor sommer med en ettåring og en treåring, det var null problem[emoji4]
3. Usikker, men vi reiser til Thailand i februar/mars, der er det iallefall godt og varmt[emoji6]

Jeg var gravid i 5 måned og hadde med en på 1.5 og gudene vet hva vi tenkte men det var iallefall midt i Juli og Spania og anbefales ikke.
Men dro på ferie gravid i 13 uke til Santorini. Det var kjekt:)
Og dro på ferie når baby var 4mnd til Barcelona. Det var veldig kjekt. Perfekt alder å reise med mtp baby Bjørn og vogn.

Jeg var gravid i 5 måned og hadde med en på 1.5 og gudene vet hva vi tenkte men det var iallefall midt i Juli og Spania og anbefales ikke.
Men dro på ferie gravid i 13 uke til Santorini. Det var kjekt:)
Og dro på ferie når baby var 4mnd til Barcelona. Det var veldig kjekt. Perfekt alder å reise med mtp babybjørn og vogn.

Thailand kunne vært fint. Egentlig på tide at jeg får rørt rumpa mi utenfor Europa! Men ser for meg at da måtte vi vært to uker iallfall, og det blir tungvint mtp hunder og katter.
Nærmeste varme stedet på vinteren blir kanskje Kanariøyene, men den ene gangen jeg var der hadde jeg forferdelig omgangssyke, så jeg blir kvalm når jeg tenker på plassen. :sour: Det er jo ikke veldig sannsynlig at det vil skje igjen, så jeg må kanskje bare get over it.

Vi reiste til Samos den sommeren eldste skulle bli to. Det var helt fantastisk, alle der var nydelige med barn Vi storkoste oss.

Reiste til Kreta i slutten av mai, litt under 3 mnd før jeg hadde termin med minsten. Veldig ok vær da; godt og varmt på dagtid, litt kjølig på kveldstid. Badet både i sjø og basseng, mest basseng fordi sjøen ble litt i kaldeste laget. Ble spurt om jeg var over 28 uker på flyplassen på vei hjem, jeg var vel 27. Så pass på å få med legeerklæring om du reiser seinere enn uke 28, sjekk med flyselskapet hva som kreves!

Kreta i mai ville ikke jeg sett på som et problem, men alt kommer an på formen. Er ganske deilig temperatur der på den tiden og vannet helt nydelig, så du får fint kjølt deg ned [emoji4] Venninna mi var i Bulgaria under 2 mnd før termin, og hun syns det gikk helt fint også.

Vi reiser til Spania i påsken, men det er jo selvfølgelig mye tidligere enn mai :) I forhold til hvor sent du kan fly så hadde jeg hørt med flyselskapene også, de har litt forskjellige regler på hvor sent du kan fly:)

Spania på våren er deilig, så det kan anbefales. Kreta vet jeg ikke:)

Vi reiste med sønnen vår da han var 6 mnd, det gikk helt fint:) men vi dro utenfor den verste varmen!

Jeg dro på både syden og storbyferie da jeg var gravid med prinsessen vår. Da var jeg 7,5 måneder gravid på det meste. Også tok vi henne med til Portugal da hun var 4 måneder :) begge dele gikk veldig fint. Viktig å gjøre lystbetonte aktiviteter som reising, synes jeg

Det er fire år siden jeg og samboeren sist var på badeferie, så jeg hadde bestemt meg for at neste år SKAL jeg. Men det var før jeg visste om babyen. Jeg vil helst til Kreta, men jeg synes ikke man bør reise dit før tidligst midten av mai, og da er det kanskje litt sent med tanke på termin?

Dere som har erfaring,
  3. Hvor vil dere anbefale sydentur februar-april? (Helst tålelig temperatur i havet, liker å bade.)

Vi va i syden i 2016 og da va æ 33 uke påvei ca og 35 når vi kom hjem :) va ingen stress utenom vaaarmen haha xD men va digg. Og i 2018 blir det ny tur, blir ogå digg. Da drar vi i slutten av mai og blir 10 daga, går alt greit nu e æ ca 29 uke og æ stoppe ikke ferien min bare pga graviditeten, seff om æ e frisk og alt e oki. Og ska te sverige i slutten av juni. Sålenge alt e greit og man får klar signal fra lege så koffer ikke :) Å mi e 1 år ho minste som e me, eller ho blir jo 1 og ett halvt år da CA :)

Dere som har erfaring,

1. Planlegger sommerferie i år fra midten av juli til en uke uti august. Dvs hjem litt under to uker før termin. Blir 14 timer i bil hver vei. Det kan bli litt slitsomt. Kanskje jeg tar tog. Tar lenger tid, men mer bevegelsesfrihet:-)
2. Første ferie med eldstemann var da han var 2 mnd. Mange mener 3-4. mnd er perfekt tid å reise med baby.
3. Aldri vært i syden på den tiden, så vet ikke

Back
Topp